Kako koristiti Instagram Story za povećanje vidljivosti i angažmana
Instagram Story je kanal koji prodaju čini zabavnom i jednostavnom. Omogućava ti povezivanje s publikom na autentičan i kreativan način. S preko 500 milijuna aktivnih korisnika dnevno Instagram Story nudi zaista nevjerojatne mogućnosti za povećanje vidljivosti i angažmana. U nastavku ću detaljno razmotriti konkretne korake koje možeš poduzeti kako bi povećala Instagram Story potencijal za svoj brend.
Koristi interaktivne funkcije
Interaktivne funkcije odličan su način za izravnu komunikaciju s tvojom publikom. Evo kako ih možeš iskoristiti:
- Anketa
Postavi pitanja koja su relevantna za tvoj brend. Na primjer, ako si modni brend, pitaj zajednicu da izabere između dva različita stila. - Pitanja
Omogući pratiteljima da ti postavljaju pitanja. Ovo može biti prilika da razjasniš neke sumnje, podijeliš dodatne informacije o svojim proizvodima ili uslugama ili jednostavno započneš zanimljiv razgovor. - Klizači za ocjenjivanje
Koristi klizače kako bi dobila brze povratne informacije o novim proizvodima ili kampanjama. - Kvizovi
Kreiraj kvizove koji su povezani s tvojim brendom. Primjerice, ako si brend za zdravu ishranu, napravi kviz o nutritivnim vrijednostima različitih namirnica.
Kreiraj konzistentan i kvalitetan sadržaj
Redovito objavljivanje ključno je za održavanje interesa i angažmana publike.
Kako osigurati konzistentnost:
- Planiraj unaprijed
Koristi strategije koje su u skladu s tobom i kreiraj sadržaj prema planu kako bi trenirala dosljednost. - Kvaliteta iznad kvantiteta
Kada želiš naučiti dosljedno kreirati sadržaj kvaliteta nije presudan kriterij, no ako želiš kreirati sadržaj koji će dugoročno i kroz vrijeme prodavati umjesto tebe onda je potrebno imati kvalitetno pripremljen sadržaj. - Prati svoje brendiranje, ostani autentična
Pobrini se da je tvoj Story vizualno privlačan i u skladu s vizualnim identitetom tvog brenda. Koristi svoje – brendirane boje, uvijek iste fontove, ton glasa i isti pozdrav.
Dozvoli publici da zaviri u tvoj dan i vodi primjerom
Nije bitno kakvu kafu i šalicu imaš, bitno je kada, gdje i što prenosi ta šalica kave kao vrijednost i meta poruku tvojoj zajednici. Ona omogućava tvojoj publici da te vidi i poveže se s tobom preko svojih i tvojih interesa, želja, stvari…
Prikazivanjem procesa kroz Story pokaži kako se proizvodi prave ili kako tvoja usluga funkcionira. Ispričaj priču o procesu kako radiš s klijentima ili kako pleteš torbu ili šiješ odjeću.
- Spomeni svoj tim ili suradnike
Upoznaj svoju publiku s ljudima koji stoje iza tvog brenda. Ovo može uključivati kratke intervjue ili prikazivanja uobičajenog dana na poslu. - Događaji
Prenesi atmosferu poslovnih i dijela privatnih događaja (onoliko koliko se osjećaš ugodno). Podijeli te trenutke sa svojom publikom.
Koristi poveznice (linkove)
Poveznice (linkovi) omogućuju izravno povezivanje na vanjski sadržaj:
- Poveznice na proizvode
Usmjeri pratitelje na nove proizvode ili specijalne ponude u tvojoj online trgovini. - Blog postovi
Podijeli poveznice ka najnovijim blog postovima ili člancima koji su relevantni za tvoju publiku. - Web stranice
Koristi ovu funkciju za promicanje tvoje web stranice ili odredišne stranice specifičnih kampanja.
*ako nemaš web stranice stavi linkove iz postove u kojim opisuješ svoje usluge. Za početak, neka ti linkovi budu dostupni tvojoj zajednici. Za to koristi tap link na Instagram bio. Ja koristimi linktree.
Koristi hashtagove i lokacije
Hashtagovi i lokacije mogu proširiti doseg Storyja:
- Relevantni hashtagovi
Koristi popularne i relevantne hashtagove kako bi omogućila tvojim Storyjima da se pojave u pretragama. - Lokacije
Dodaj lokacije kako bi privukla lokalnu publiku ili se uključila u događaje i mjesta koja su relevantna za tvoj brend.
Analiza performansi
Praćenje performansi tvojih Instagram Storyja ključno je za razumijevanje što funkcionira:
- Instagram Insights
Koristi analitiku koju nudi Instagram kako bi pratila pregledanost, interakcije, povratne informacije, odgovore, upite i srca koje dobivaš za Story. Sve su to pokatelji što rezonira s tvojom zajednicom. - Prilagođavaj strategiju na osnovu prikupljenih podataka
Kontinuirano prilagođavaj svoju strategiju kako bi poboljšala performanse.
Savjeti za male poduzetnike
Ako si poduzetnica koja tek pokreće biznis ili koja ima i full time job, a želiš naučiti osnove poslovanja, temelje online biznisa ili podići svoj brend na višu razinu, Story može biti moćan alat za prodaju, edukaciju, motivaciju i prenošenje vrijednosti tvog brenda.
Prodaja
Kreiraj i provedi lansiranje tvog proizvoda, usluge, besplatnog materijala pomoću Storyja. Tijekom 5 ili 7 dana aktivno promoviraj ponudu kroz Story. Linkaj na mjesta gdje su proizvodi i usluga opisani.
Edukacija
Podijeli savjete i trikove vezane uz tvoju industriju. Ako si poduzetnik u sektoru ljepote, objavi kratke tutorijale za šminkanje ili njegu kože. Kreiraj rubriku – Svaku srijedu LIVE dijelim jedan savjet za… (primjerice). Tako ćeš zajednici prenijeti vrijednosti i dati još jedan razlog da te prati.
Motivacija
Sve ono što tebe pokreće, motivira i inspirira vrlo vjerojatno će tako utjecati i na ljude koji su dio tvoje zajednice na Instagramu (ili na bilo kojoj drugoj platformi). Podijeli inspirativne priče i citate koji rezoniraju s tvojim brendom i publikom. Ova vrsta sadržaja će povećati emocionalnu povezanost s tvojim pratiteljima.
Prenošenje vrijednosti
Iskoristi Story za prenošenje ključnih vrijednosti tvog brenda. Podijeli misiju i viziju poslovanja kao i inicijative vezane uz društvenu odgovornost.
Zaključak
Instagram Story (i svaki sličan kanal promocije na drugim platformama) je moćan alat koji može značajno povećati vidljivost i angažman tvog brenda kada se pravilno koristi. Korištenjem interaktivnih funkcija, kreiranjem konzistentnog i kvalitetnog sadržaja te analizom performansi, možeš stvoriti dinamičnu prisutnost. Ako su ti Story omiljeni kanal tipkaj mi na @marijananasevska kako bi podijelili više iskustva. Ako si na putu istraživanja i učenja i želiš jednostavan, motivirajući način rada, tipkaj mi na info@marijananasevska.com o izazovima koje imaš, zajedno ćemo pronaći najbolji način kako svladati sve izazove.