Osiguraj dugoročan doseg i angažman sadržaja uz ovih 9 koraka

Kada sam prije 3 godine krenula u digitalni marketing nisam znala da mogu kreirati sadržaj koji ću koristiti višekratno, koji može dugoročno ostati moj online PR i koji će prodavati za mene dok ja spavam. 

Zamisli da dok spavaš, stižu narudžbe, upiti ili uplate na račun. Jesi li zamislila? Kakav dobar osjećaj, zar ne? Iskustveno, ovo zadnje mi je još uvijek na wish listi, a prvi i drugi osjećaj sam već doživjelja. Mogu ti reći da je zaista uzbudljivo kada si na godišnjem odmoru ili kada, i nakon 3 dana, bez objava na Instagramu dolaze upiti pratitelja.re. 

Što je višenamjenski sadržaj koji donosi dugoročni doseg i angažman zejednice?

Volim kada velike riječi pretvorim u lake i brzo razumljive pa ću ti zato reći da je višenamjenski sadržaj onaj sadržaj kojeg pišeš jednom i koristiš (cijeli ili dio) za sve platforme na kojima je   brend. Prevedeno, to bi bio jedan tekst koji ćeš pripremiti za prodajnu stranicu, za ponudu koju lansiraš, za objave na Instagramu ili facebooku i ostalim društvenim mrežama. Iskoristit ćeš ga u podcastu, newsletteru, blogu, a možda ćeš dio objaviti i u nekom PR članku. Zato u takvom sadržaju  komuniciraš jasne poruke koje su aktualne.

Kako kreirati sadržaj za dugoročni doseg i angažman?

Vrlo lagano i jednostavno. Kreiranje višenamjenskog sadržaja (a koji je u skladu sa tobom) lako je kada pred sobom imaš idealnu personu kojoj prepričavaš kako joj možeš pomoći. Govoriš o benefitima i osjećajima kako će taj sadržaj promjeniti život toj personi. 

Ako nisi sigurna kako kreirati svoju idealnu personu – pogledaj u mojem
#miniprogram. 

Strateško planiranje ovdje je jako bitno kako bi taj sadržaj postao višenamjenski. 

Dok planiraš tekst za sljedeće objave u kojem ćeš opisati svoju ponude, odgovori na ovih pitanja:

Zašto kreiram ovaj sadržaja, koji je moj poslovni cilj?
Koje formate ću koristiti  (ovisi o tome koji format preferira tvoja zajednica gledati od tebe)?
Kada je najbolje vrijeme da ovaj sadržaj izađe van?
Koju poruku želim prenijeti?
Koji poziv na akciju bi najviše rezonirao sa zajednicom?
Kada je meni najzabavnije kreirati ovaj sadržaj (u kojem mjesecu u godini)?
Kada zapišeš odgovore na ova pitanja i tako napraviš za svaki sadržaj, već imaš plan kada ćeš postaviti glavne glumce na pozornicu i znat ćeš o čemu i kako ćeš pričati.

Koraci koje možeš odmah primijeniti kako bi pojednostavila stvaranje sadržaja koji prodaje kroz vrijeme

Ovdje su strategije koje možeš primijeniti već danas kako bi osigurala da tvoj sadržaj ostane relevantan i vrijedan kroz vrijeme.

  • Fokusiraj se na svoju personu i nišu

Prvi korak u stvaranju višenamjenskog sadržaja je razumijevanje tvoje ciljne publike. Tko su oni? Koji su njihovi interesi, potrebe i problemi? Usmjeravanjem sadržaja prema specifičnoj personi i niši osiguravaš da će tvoj sadržaj biti relevantan i koristan.

  • Ponudi vrijednost i ne očekujući ništa zauzvrat

Kada stvaraš sadržaj, pažljivo biraj vrijednosti koje njime prenosiš. Potrudi se izabrati one koje su aktualne tvojoj ciljanoj publici. Dijeli edukativan i inspirativan sadržaj. S prodajnim sadržajem budi oprezna, uvijek ga doziraj s mjerom. Koristi sav potencijal platforme kako bi došla do prave publike. Testiraj formate, reklame, boostaj objave, ponudi posebne VIP ponude u newsletteru ili podcastu.Tako gradiš povjerenje i lojalnost, što će dugoročno donijeti bolje rezultate.

  • Komuniciraj jasno i kratko

Jasna i sažeta komunikacija mi se pokazala jako bitnom za zadržavanje pažnje čitatelja. Izbjegavaj komplicirane rečenice (meni je ovo veliki izazov) i stručne termine koje tvoja publika možda neće razumjeti. Jednostavna komunikacija i izravno ponuđene ponude često su najbolji put do srca i uma tvojih čitatelja. Tu imaj na umu da ljudi ne kupuju proizvod ili uslugu, nego emocije.

  • Optimiziraj sadržaj da nastavi raditi kroz vrijeme

Optimizacija sadržaja za tražilice (SEO) osigurava da tvoj sadržaj ostane vidljiv i relevantan dugo nakon što je objavljen. Koristi ključne riječi koje su relevantne za tvoju industriju. Piši na način koji je koristan i zanimljiv ljudima kako bi kroz vrijeme tražilica predlagala tvoje sadržaje publici. Pri kreiranju sadržaja koristi ključne riječi koje su relevantne za tvoju nišu.

  • Igraj se sa vizualima, no ostani dosljedna svome brendu

Vizualni elementi poput slika, grafika i videa mogu značajno poboljšati privlačnost i razumljivost sadržaja. Igraj se s različitim vizualima, ali uvijek ostani dosljedna vizualnom identitetu svog brenda kako bi izgradila prepoznatljivost.

  • Korištenje više platformi i kanala

Ne ograničavaj se na jednu platformu. Dijeli svoj sadržaj na različitim društvenim mrežama, blogovima, newsletterima i drugim kanalima. Tako ćeš dosegnuti širu publiku i povećati vidljivost sadržaja.

  • Iskoristi puni potencijal analitike

Praćenje performansi tvog sadržaja ključno je za razumijevanje što funkcionira, a što ne. Koristi alate koje su ti dostupni za analitiku kako bi pratila posjećenost, angažman i druge ključne metrike. Na temelju tih podataka, prilagođavaj svoju strategiju i prati rezultate.

  • Ažuriraj sadržaj kroz vrijeme

Svaki sadržaj treba povremeno osvježenje. Kroz vrijeme (odredi koliko puta u godini ćeš to raditi) pregledavaj i ažuriraj svoje stare sadržaje kako bi osigurala da su informacije i dalje točne i relevantne. Također, dodaj nove uvide i primjere kako bi održala interes publike te ponude ili freebie.

  • Ponudi dodatnu ekskluzivnu vrijednost

Povremeno nagradi svoju publiku ekskluzivnim sadržajem koji nije dostupan svima. To može biti poseban vodič, e-knjiga, webinar ili bilo koji drugi oblik vrijednog sadržaja. Tako ćeš dodatno ojačati vezu s publikom i potaknuti lojalnost.

Od kada primjenjujem ove strategije, osjećam da će svaki komad sadržaj koji kreiram ostaviti pečat iza mene jer pažljivo kreiram i unosim sve elemente koje sam spomenula kako bih ostavila kvalitetan sadržaj koji će biti lider mog brenda. Tako znam da stvaram sadržaj koji će biti relevantan i vrijedan za publiku kroz vrijeme.


Primjeri sadržaja za dugoročni doseg i angažman kroz vrijeme

Kada razmišljamo o kreiranju višenamjenskog sadržaja i njegovoj primjeni, odmah mi se pred oči stvori exel tablica u kojoj zapisujem sve ponude koje trenutno imam i komuniciram publici.

Sve platforme na kojima je brend dostupan stavim u jedan stupac i zapišem sve “glavne” periode u godini dana (može i kvartalno), dodam sve o čemu ću pisati i što ću raditi u tom periodu. Ostaje mi samo ispisati ideje, to ostavim. Kada dobijem inspiraciju za pisanje i imam energija da prenesem sve osjećaje o određenoj ponudi, onda upišem u tablicu. 

Sadržaj iskoristim za prodajnu stranicu, neke poruke prenesem kao citate kroz reelse ili infografike preko objave ili storyja. Dio teksta komuniciram preko newslettera, a neki dio spomenem u blogu. Kada pišem tekstove za kolumne za sajtove s kojima surađujem, iskoristim sadržaj i tamo – gdje god mogu. Otprilike to je najjednostavniji primjer kako možeš sav sadržaj iskomunicirati i iskreirati ga višenamjenski, a da ostane na platformama i prodaje umjesto tebe, kao neki online PR koji ti donosi ljude koji će prvi put doći u doticaj s tvojim brendom i one koji će ostvariti prodaju.

Zaključak

Bezvremenski sadržaj nije samo strategija, već i filozofija koja ti omogućava da stvoriš trajnu vrijednost za svoj brend. Prateći ovih devet strategija, možeš osigurati da tvoj sadržaj ostane relevantan i koristan dugo vremena, privlačeći novu publiku i zadržavajući postojeću. Fokusiraj se na svoju personu i nišu (industriju), ponudi vrijednost bez očekivanja, komuniciraj jasno i kratko, optimiziraj sadržaj, igraj se vizualima, koristi više platformi, iskoristi analitiku, ažuriraj sadržaj i ponudi ekskluzivnu vrijednost. Primjena ovih pristupa pomoći će ti da izgradiš čvrst temelj za dugoročni uspjeh tvog brenda.

Kreiranje bezvremenskog sadržaja zahtijeva posvećenost i pažljivo planiranje, no rezultati će te nagraditi s dugotrajnim povjerenjem i lojalnošću tvoje publike. Zato, kreni već danas s implementacijom ovih strategija i gledaj kako tvoj sadržaj postaje nezamjenjiv dio uspjeha tvog biznisa.