Zašto te ljudi prate na Instagram i na Facebook
Inspirativna, jednostavna priča. Postavila sam pitanje na Instagramu, zašto me ljudi prate… ovo su odgovori…
Hvala predivnim ženama koje su mi poslale ove odgovore.
Društvene mreže poput Instagrama i Facebooka (i ostalih) postale su sastavni dio naših života. No, jesi li se ikada zapitala zašto te ljudi zapravo prate? Koje su to kvalitete ili sadržaji koji privlače tvoje followere (pratitelje)?
U ovom tekstu, istražit ću razloge zbog kojih te ljudi prate na Instagramu i Facebooku i kako možeš bolje razumjeti svoju publiku.
Zanimljiv i kvalitetan sadržaj te osobni brend
Jedan od glavnih razloga zašto te ljudi prate je kvaliteta sadržaja i tvoj osobni brend. To može biti bilo što – od inspirativnih citata, informativnih blog postova, profesionalnih fotografija do zabavnih videa. Ljudi vole autentične priče i pojedince koji dijele svoja iskustva i stavove. Zato, ako gradiš jasan i prepoznatljiv osobni brend te pružaš kvalitetan sadržaj, veća je vjerojatnost da će te ljudi pratiti.
Koraci za kreiranje zanimljivog i kvalitetanog sadržaja
- Objavljuj redovito i konzistentno.
- Koristi osobne fotografije ili besplatne fotografije i videe (pexel , unsplash).
- Budi autentična i dosljedna u svom predstavljanju.
- Dijeli svoje želje i interese. Tako ćeš privući ljude slični sebi.
- Komuniciraj sa svojom publikom u tvom tonu glasa i odgovaraj na komentare unutar 12 sati – to će dodatno naglasiti tvoje brendiranje
Estetika i vizualni identitet
Na Instagramu je vizualna komponenta jako važna. Ponekad vizualni dio poslovnog profila može biti glavni razlog zašto te ljudi prate. Lijepo uređen i tematski usklađen vizualni dio profila može privući pažnju i zadržati posjetitelje. Čak je to dovoljno dobar razlog za zapraćivanje.
Kako postići estetiku i vizualni identitet
- Izgradi vizualno privlačan feed s dosljednim stilom i temama koje komuniciraš.
- Dosljedno koristi (definirane) boje brenda, font i elemente brenda.
- Koristi alate za uređivanje kako bi ti fotografije bile kvalitetne.
- Obrati pažnju na kompoziciju i svjetlo na fotografijama. Predlažem da u počecima kreiraš Instagram feed unaprijed, tako ćeš imati viziju kako će feed izgledati. To možeš napraviti u Canvi gdje ćeš poredati devet fotografija jednu do druge i poslagati redosljed.
- Za Facebook ti ne treba shema slaganja fotografija, ali je jako važno ostati dosljedna vizualnom identitetu brenda. Bez obzira koju platformu koristiš, jako je važno zadržati vizualni identitet brenda.
*primjer skladno organiziranog Instagram feeda.
Edukativni, motivacijski i prodajni sadržaj
Ljudi vole pratiti profile koji im pružaju korisne informacije, zabavu i inspiraciju. Bilo da je riječ o profesionalnim savjetima, DIY projektima, najnovijim vijestima, humorističkim sadržajima ili motivacijskim citatima, ovakvi sadržaji su uvijek na cijeni. Inspirativni i motivacijski sadržaji privlače ljude koji traže poticaj i pozitivnu energiju.
Ideje za kreiranje sadržaja
- Dijeli savjete i trikove vezane za tvoju nišu na lagan i jednostavan način.
- Piši detaljne i informativne opise ispod svojih objava koje rješavaju po jedan izazov.
- Koristi Instagram i Facebook priče za dijeljenje brzih i korisnih informacija. Na ovaj način štediš vrijeme svojim pratiteljima koji onda ne moraju istraživati temu.
- Dijeli smiješne slike, videe i memove koji rezoniraju s tobom i tvojim brendom.
- Organiziraj zaimljive prodaje, lansiraj ponude i proizvode na autentičan način.
- Dijeli motivacijske citate i priče koje tebe motiviraju i potiču na pozitivnost.
- Pokaži svoj put i postignuća kako bi inspirirala druge,.Budi primjer koji uči i vodi djelima, a ne (samo) riječima.
Interakcija, zajednica, preporuke i recenzije
Ljudi vole osjećaj zajedništva. Kada aktivno komuniciraš s followerima i stvaraš osjećaj zajedništva veća je vjerojatnost da će te ljudi pratiti. Interakcija s publikom čini tvoj profil pristupačnijim i privlačnijim. Pozitivne preporuke i recenzije također mogu značajno povećati broj tvojih pratitelja. Kada te drugi preporučuju kao koristan ili inspirativan profil, veća je vjerojatnost da će se broj pratitelja povećati.
Ideje kako poboljšati interakciju sa zajednicom
- Odgovaraj na komentare i poruke autentično i dosljedno.
- Postavljaj pitanja i potiči pratitelje na interakciju.
- Organiziraj izazove ili nagradne igre u kojima ćeš predstaviti zadatke na zabavan način.
- Potakni publiku da podijeli svoje iskustvo o nekoj knjizi, proizvodu, destinaciji i sl.
- Objavljuj recenzije i svjedočanstva na svom profilu, kako poslovnom tako i privatnom.
I na kraju, zašto followeri dolaze?
Razlozi zašto te ljudi prate na Instagramu i Facebooku mogu biti raznoliki. Kvalitetan sadržaj, autentičnost, interakcija i praćenje trendova samo su neki koji mogu pridonijeti povećanju broja pratitelja. No, ključno je razumjeti što tvoja publika želi i prilagoditi svoj pristup kako bi izgradila lojalnu i angažiranu zajednicu. Bez obzira na razlog, uvijek se trudi biti autentična i pružati vrijednost kroz svoje objave.
Rado ću podijeliti svoje iskustvo. Postavi mi pitanje na instagram storijima i dobit ćeš izravne odgovore koji će te oduševiti.