Zašto je ton glasa važan i kako ga pronaći za svoj brend?
Kao netko kome hrvatski nije materinji jezik jako često koristim engleske izraze u komunikaciji s klijentima i suradnicima, i to mi je postao dio načina moje komunikacija.
E sada zamisli kada nadodam i makedonski naglasak. Tada dobijem jedan mix koji samo ja koristim i koji nitko ne može ponoviti. Način komunikacija koja privlači ili odvlači pažnju, koju možeš ili ne moraš prihvatiti. To je komunikacija s kojom postaneš dio moje zajednice i čitaš newlettere čim slete u inbox ili… jednostavno ne rezoniraš s tim.
No, to je ton glasa (ton of voice) moga brenda. Jedinstven, i kao takav se s njim povezuju ljudi kojima paše (moja publika).
Kada smo već na toj temi, želiš li vidjeti način na koji pričam kako bi doživjela i dočarala bolje ovo o čemu pišem, pogledaj #miniprogram gdje ćeš (usput) kroz tri kratka videa naučiti nešto više o kreiranju sadržaja u skladu sa sobom. Uz to, vidjet ćeš što je ton glasa, tj. tone of voice brenda.
Riječ, dvije više o tonu glasa
Ton glasa je ključan za tvoj brend jer oblikuje kako će te tvoja publika percipirati.
Evo zašto je to važno i kako pronaći pravi ton za brend:
Ličnost tvog brenda
Baš kao što imaš svoju jedinstvenu ličnost, tako i tvoj brend ima svoju osobnost. Ton glasa odražava tu osobnost i pomaže tvojoj publici da se poveže s tobom na dubljoj razini.
Dosljednost
Dosljedan ton glasa na svim komunikacijskim kanalima pomaže u izgradnji prepoznatljivosti tvog brenda i povjerenja. Bez obzira jesu li u pitanju objave na društvenim mrežama, sadržaj na web stranici ili reklamne kampanje, održavanje dosljednog tona jača identitet tvog brenda.
Povezanost s tvojom ciljanom publikom
Ton glasa treba rezonirati s tvojom ciljanom publikom. Razumijevanje demografije, preferencija i vrijednosti tvoje publike ključno je za određivanje odgovarajućeg tona koji će ih angažirati.
Recimo da ciljna publika tvog brenda su mladi profesionalci u dobi od 25 do 35 godina, koji su tehnološki pismeni, ali također cijene autentičnost i osobni pristup. U ovom slučaju, ton glasa treba biti pristupačan, ali profesionalan, s laganim dodatkom humora ili neformalnosti kako bi se povezao s tom generacijom.
Primjer takvog tona glasa za marketinški materijal može biti: “Hej ekipa, ovdje sam da ti olakšamo život s mojim novim proizvodom! Nema više kompliciranih procesa – sa mnom je sve jednostavno kao pritisnuti gumb. Ali, naravno, ako imate bilo kakvih pitanja, uvijek smo tu za vas. Zato što, znaš, brinem o tvoju iskustvu koliko i ti!”
Ovaj ton kombinira stručnost i prijateljski pristup, što bi moglo privući ciljanu publiku i potaknuti ih na angažman.
Diferencijacija
Na pretrpanom tržištu, jedinstveni tona glasa će istaknuti tvoj brend od konkurencije. Pomaže u stvaranju jedinstvenog iskustva i izgradnji lojalne baze kupaca. Ne poznajem nikoga tko ovo ne želi.
Emocionalni utjecaj
Ton glasa može izazvati emocije kod tvoje publike utječući na njihovu percepciju tvog brenda. Bez obzira je li riječ o humoru, iskrenosti ili autoritetu ton izazva emocionalnu reakciju publike. Na tebi je da da pogodiš ton koji izaziva emociju koju želiš.
Kako pronaći pravi ton glasa za tvoj brend? Razmisli o sljedećim koracima
Definiraj svoj brend
Počni definirati osobine ličnosti, vrijednosti i pozicioniranje svog brenda. Jesi li igrački i kreativan, ili ozbiljan i profesionalan? Razumijevanje identiteta tvog brenda od strane ciljane skupine i idealne buyer persone prvi je korak u određivanju odgovarajućeg tona glasa.
Upoznaj svoju publiku
Provedi temeljito istraživanje kako bi razumjela demografiju, interese i način komunikacijske tvoje ciljane publike. Prilagodi svoj ton glasa da bude u skladu s potrebama i preferencijama publike. Doslovno ih pitaj što im izaziva nelagodnost i njihove riječi pretoči u objavu, reel, lansiranje ponude, čak i ponudu možeš nazvati po potrebama publike.
Evo nekoliko koraka kako to postići:
- Istraživanje demografskih podataka: Prije svega, prikupi informacije o demografskim karakteristikama ciljane publike. To uključuje: dob, spol, obrazovanje, lokaciju i socioekonomski status.
Analiza preferencija i interesa: Provedi istraživanje ili analizu podataka kako bi bolje razumjela što tvoja publika voli, što ih zanima i kako provode svoje vrijeme. To može uključivati praćenje njihovih online aktivnosti, poput interakcija na društvenim mrežama, kao i istraživanje njihovih preferencija kroz ankete ili fokus grupe. - Upotreba analitike: Koristi alate za analitiku. Putem njih ponašanje tvoje publike publike na web stranicama, društvenim mrežama i drugim kanalima. Ovi podaci mogu pružiti dublji uvid u to kako tvoja publika reagira na određene vrste sadržaja i tonove glasa.
- Izravna komunikacija:Komuniciraj s publikom. To može uključivati postavljanje pitanja putem anketa, organiziranje interaktivnih sesija ili čak vođenje 1-na-1 razgovora s vašim korisnicima.
- Testiranje i iteracija: Nakon što prikupiš informacije o demografiji, preferencijama i vrijednostima publike, testiraj različite tonove glasa kako bi vidjela koji najbolje rezonira s tvojm publikom. Nastavi pratiti povratne informacije i prilagođavati svoj pristup.
Uz pažljivo istraživanje i razumijevanje vaše ciljane publike, možete odrediti ton glasa koji će ih angažirati i inspirirati na akciju.
Dosljednost na svim kanalima
Pobrini se da tvoj ton glasa ostane isti na svim komunikacijskim kanalima – društvenim mrežama, web stranici, e-pošti reklamnim kampanjama… Kada gradiš brend, bitno je da se dosljedno pojavljuješ na kanalima (kako si i obećala svojoj publici kada si te kanale pokrenula). No to, kako već znaš, nije sve. Tvoj sadržaj treba biti obojan takvim tonom glasa da te publika instantno prepozna kada vidi tvoje storyije, postove, reele, newslettere…
Testiraj i eksperimentiraj hrabro
Nemoj se bojati eksperimentirati s različitim tonovima glasa i prikupljaj povratne informacije. Analiziraj učinkovitost svakog tona i prilagodi ga na temelju rezultata, ali ostani u skladu sa sobom i s osobnošću brenda.
Ostani autentična
Autentičnost je ključna u izgradnji povjerenja s tvojom publikom. Odaberi ton glasa koji se slaže s vrijednostima tvoga brenda i tvoja ga publika osjeća/percipira kao autentičan/tvoj.
Kako bi došla do svog autentičnog tona glasa, koristi ove korake svaki dan po malo kada kreiraš sadržaj. S vremenom ćeš naučiti učinkovito prenijeti osobnost brenda i povezat ćeš se sa svojom publikom na dubljem nivou. Obećavam.
Želiš li čim prije saznati kako pronaći pravi ton glasa za svoj brend ili trebaš pomoć u definiranju svoje brand strategije?
Ako se osjećaš preplavljeno sa svim informacijama i koracima koje trebaš napraviti kako bi tvoj brend bio uspješan, to je ok. Znam kako je to, i ja sam tamo bila.
Ponekad se čini da nema kraja svim tim zadacima koje treba odraditi. A sve to uzma i vremena.
Ako ti treba pomoć, uvijek mi se možeš obratiti. U samo 90 minuta možemo zajedno odrediti ton glasa tvog brenda s čime ćeš brzo i efikasno poboljšati rezultate.
Zaključak
I kad bi sve ovo trebala napisati u jednoj rečenici, to bi bila ova: Daj dušu svome brendu!
Kreiraj sadržaj, ponude, lansiranja, PR članke, gostovanja u podcastima i hrabro prenosi ono što imaš za reći. Pojavljuj se dosljedno, u skladu sa sobom i svaki put na isti način prenesi što želiš reći.
Samo uz dosljedno korištenje tona glasa, (kad ga već nađeš) povećavaš vjerojatnost da se netko sjeti tebe i tvoje ponude u prostoriji punoj mogućnosti.
A ako se to ne događa, onda trebaš uložiti malo dodatnog truda. Opcije koje imaš na raspolaganju možeš pročitati ovdje.
Saznala si nešto korisno? Podijeli sa drugima!