Content marketing – 5 najčešćih grešaka pri kreiranju sadržaja i kako ih izbjeći
Ok, znam da ne postoji osoba koja ne radi greške. No, ne poznajem niti osobu koja svoje greške u pisanju može vidjeti sama.
Nisam znala da imam takvu “super moć” – neprepoznati svoju pravopisne greške, sve dok me suprug, baš u vizualu za objavu na instagramu, nije uvjeravao da imam grešku u riječi “društvenim mrežama”. Uporno sam odgovarala kako greške nema, sve dok u jednom trenu nisam skužila da sam zamijenila slova I i N. Pravopisne greške su mi najčešće greške. Zato sam odlučila cijeli jedan blog posvetiti greškama. Točnije, 5 najčešćih grešaka koje sam, u ove skoro 3 godine, uočila da ljudi rade prilikom kreiranja sadržaja.
Kreiranje sadržaja daleko je od samo pravopisa. Važno je ono o čemu pišeš, kakvu poruku prenosiš, kakvu vrijednost daješ čitatelju, kakve emocije budiš kod njega…
Najčešće greške u content marketingu koje štete brendu
Kreiranje kvalitetnog sadržaja je važno za uspjeh bilo koje (online) strategije, bilo da se radi o blog postovima, video sadržaju ili objavama na društvenim mrežama. Zbog toga bih voljela da se zadržimo na ovih pet grešaka pri kreiranju sadržaja koje najčešće susrećem.
1. Nedostatak jasne svrhe
Što kada nemaš jasan cilj zašto bi danas kreirala objavu, blog ili poslala newsletter?
Jedna od najčešćih grešaka u kreiranju sadržaja je nedostatak jasne svrhe ili cilja. Možda sam postala dosadna, ali sve dok mi u inbox stižu pitanja: kako si tako dosljedna u kreiranju sadržaja? kako pronaći nišu ili idealnu personu? ponavljat ću kako je postavljanje ciljeva i definiranje koraka koje će do njih voditi ključno.
Prije nego započneš s kreiranjem sadržaja, važno je znati što s njim želiš postići.
Želiš li educirati svoju zajednicu kreiraj objave koje će govoriti više o tvojoj niši, predstavljaj činjenice i zanimljivosti koje će im osvijestiti “AHA” moment.
Za promociju proizvoda ili usluge organiziraj testiranje (za proizvod ponudi druženje u živo, a za uslugu je dobra ideja webinar ili e-book).
Možda želiš potaknuti angažman? Onda promisli kako prilagoditi pisanje kako bi svoju publiku potaknula na reakciju. Možeš iskoristiti ovu jednostavnu formulu: iznesi izazov, preuveličaj izazov, daj rješenje kako tvoj proizvod ili usluga rješava taj izazov.
Kada odrediš jasnu svrhu zašto kreiraš i koji je glavni cilj koji želiš osvariti, rezultati će biti vidljivi jako brzo.
2. Nedostatak ciljane publike
Ako se obraćaš svima, pronaći će se NITKO!
Kada sam (u svojim počecima) pisala i obraćala se SVIMA, zapravo sam pisala za NIKOGA! Rijetko (čitaj nikad) sam se pronalazila u sadržaju koji se nije obraćao izravno meni. Zato sam osvijestila da trebam jasno definirati svrhu da lakše mogu usmjeriti sadržaj prema odgovarajućoj zajednici i postići željeni rezultat.
Danas kada znam da pomažem poduzetnicima kreirati sadržaj – uz postavljanje ciljeva, strategije i uz dosljednost meni je lakše. Lakše smislim tekst za objavu, prilagodim vizual i pripremim video za reel. Jednostavno imam na umu što će zajednici pomoći.
Ovaj dio kreiranja sadržaja u kojem definiramo kome se obraćamo je zapravo najzanimljiviji, jer bez toga dosta često dođe do zabune u obraćanju.
Meni je bilo teško odlučiti hoću li u svojoj komunikaciju koristiti žensko ili muško lice. Kada sam stala čvrsto da ću se obraćati u ženskom licu, izazovno mi je bilo prilagoditi obraćanje izravno TEBI, a ne SVIMA VAMA. Kada sam odabrala da ću u komunikaciji koristiti TI, a ne VI, moram priznati da sam se osjećala nelagodno i nekako nekulturno.
Ako se i ti tako osjećaš, vjeruj mi da nemaš zašto. Jer, društvene mreže su danas toliko dostupne i personalizirane da po sebi primjetim kada sadržaj koji mi se ne obraća izravno ne doživim, skrolnem dalje i to je to. Jednostavno ne spadam u ciljnu publiku toga brenda.
Možemo biti pristojne i kada se obraćamo s “ti”. Vjeruj mi.
Ako još uvijek ne znaš koja je tvoja ciljana publika, predlažem ti da pogledaš besplatni #miniprogram, Prvi video (od tri) posvetila sam pitanjima kako kreirati idealnu personu za tvoj biznis, koja je ciljana skupina i sl. Svakako preuzmi i predloške kako bi odmah odredila svoju idealnu personu.
Naravno da je “dozvoljeno” čak i preporučllivo imati više idealnih persona ako brend ima potrebu za tim . Jer ne mogu se (pričam iz svojih cipele) obraćati istoj personi koja je tek krenula kreirati sadržaj samo za Instagram i personi koja već neko vrijeme dosljedno kreira sadržaj i ima digitalnu marketinšku strategiju i brend, ima blog, newsletter, web i 3 ili 4 društvene mreže. Pomoću #miniprograma, odredi ciljanu publiku, idealnu personu za tvoj brend ili za svaku uslugu pojedinačno i počni kreirati sadržaj zbog kojeg će oni prestat scrolati i ostat će na tvom pofilu, blogu, webu…
3. Nedostatak originalnosti
Ako znaš kako to postati, najlakše je biti autentično svoja.
Originalnost je ključna komponenta uspješnog sadržaja. Često činimo grešku kopiranja ideja ili sadržaja drugih, ali time gubimo autentičnost i povjerenje publike.
Umjesto doslovnog kopiranja sadržaja, pogledaj to iz perspektive inspiracije i prilagodi ga prema tvojoj zajednici i idealnoj personi.
Kada se doslovno kopira, svaka ideja i svaki “uspjeh” neće nužno donijeti uspjeh i tvome brendu. Taj kopirani sadržaj iza sebe ima cilj, usklađen je sa strategijom i ima svoju idealnu personu. Sirovo kopiranje sadržaja dugoročno ne donosi rezultate.
Umjesto toga, bilo bi super kreirati sadržaj bez ikakvih ometanja, uspoređivanja i sličnih stvari. Jer svaki sadržaj ima svog čitatelja, svaka usluga ili proizvod ima svog kupca. Uspoređivati se umjesto kreirati sadržaj (čitaj vježbati kreiranje) je akcija koja udaljava od cilja. To sam primjetila i kod sebe. I naravno da sam to promijenila, isti čas kada sam osvjestila. Ako i ti primjećuješ da više pratiš i gledaš što drugi content creatori rade, stani isti tren i kreni zapisivati svoje ideje. Uskoro ćeš stvoriti banku svojih ideja s kojima ćeš moći kreirati originalni sadržaj koji će se obraćati tvojoj zajednici. Tvoj sadržaj treba odražavati osobnost i vrijednosti tvog brenda i biti u skladu s tobom.
4. Nedostatak optimizacije za tražilice
Kako optimizirati Instagram, tekst blog ili web stranicu?
Ako ne znaš kako i trenutno nemaš vremena istraživati, delegiraj ovaj zadatak nekome tko uživa u tome. Ja i moja zadnja dva blog posta dokaz smo da je delegiranje SEO optimizacija bloga i web stranice jedno od NAJBOLJIH ulaganja u ovoj godini.
Moja Katarina mi je rekla da će trebati najmanje 6 mjeseci da bi nas Google na tražilici uopće vidio i krenuo preporučivati, a mi smo u 5 mjeseci rada skupa postigli neočekivano.
Ako imaš vremena na pretek, kreni sa istraživanjem jedne platforme i njene optimizacije. Ja sam krenula s Instagramom i zaista je bilo jednostavno. Iako se Instagram stalno mjenja, ostalo je alfa i omega sljedeće:
obrati pozornost na ime profila,
opis profila treba sadržavati: tko si, kome i zašto pomažeš
i prvi sljedeći korak koji želiš da posjetitelj profila napravi.
Istakni koristi kao brošure kako bi objasnila čime se baviš, tko si ti, iskustva korisnika, kontakt. A prve tri objave neka su pinane i neka donose vrijednost koja će biti vrijedna za follow.
Optimizacija sadržaja za tražilice (SEO) važna je za povećanje vidljivosti i dosega sadržaja na Internetu. Često zanemarujemo ovaj korak i propuštamo priliku privući veći broj posjetitelja na web stranicu ili druge platforme. Uključite relevantne ključne riječi, optimizirajte meta opise i naslove te prilagodite svoj sadržaj potrebama ciljane publike.
5. Nedostatak analize i prilagodbe
Metrike su vodilja koja ti govori što tvoja zajednica želi VIŠE vidjeti.
Nedostatak analize i prilagodbe velika je greška koja može i hoće smanjiti učinkovitost sadržaja. Važno je redovito pratiti rezultate sadržaja. Ne kako bi se opterećivala već kako bi kalibrirala – identificirala što radi, a što ne i kako bi prilagodila strategiju prema potrebama i preferencijama publike.
Redovito prati analitiku sadržaja kako bi identificirala koje vrste sadržaja dobivaju najviše angažmana i koje su najučinkovitije u postizanju ciljeva. Takav sadržaj onda kreiraj u većem broju. Testiraj formate i vidi kako će jedna tema proći u nekom drugom formatu. Na temelju tih informacija, prilagodi svoju strategiju.
Zaključak
Ovo je kratka check lista najčešćih grešaka u kreiranju sadržaja koja će ti pomoći pronaći potencijalne probleme i pružiti smjernice kako ih ubuduće izbjeći. Uz kreiranje digitalne marketinške strategije i pažljivo planiranje, fokusiranje na ciljanu publiku i redovito praćenje metrike, možeš izgraditi uspješno online prisustvo koje će privući i angažirati publiku. Ako su ova tema i ove pogreške još uvijek dio tvoje svakodnevice, obrati mi se i zajedno ćemo postaviti ciljeve, odrediti idealnu personu i probuditi autentičnost tvoga brenda. Prijavi se za konzultacije 1:1 i skupa ćemo detaljno analizirati tvoje izazove.