instagram biznis profil

Napravi besprijekoran Instagram biznis profil u samo 6 koraka

Prvo, da se razumijemo, čitaš riječi osobe koja OBOŽAVA Instagram i njegove mogućnosti. Izdvojila bih mogućnost brzog povezivanja s prijateljima. TO mi je oduvijek bilo super, a posebno od kada sam kreirala poruke kako bih zahvalila svakome što me zapratio. 

Ta strategija mi je donijela super rezultate, jer sam odmah dobila povratne informacije; odakle moji pratitelji dolaze, zašto su me zapratili i hoće li ostati ili im sadržaj nije zanimljiv. Iskušaj ovu strategiju na jedno ili dvoje tvojih pratitelja i vidi je li i tebi korisna.

Krenula sam žešće, ali, zapravo, Instagram kao platforma jedino to i zaslužuje. 

Moja uvodna priča o Instagramu

Krenimo redom. 

Ja sam Instagram koristila godinu dana kao primarnu platformu za svoj brend. Tjedan dana nakon što mi je Instagram odlučio smanjiti vidljivost, čvrsto sam odlučila da ne želim svoj brend graditi prema tuđim ALGORITMIMA i pokrenula sam svoj blog i newsletter. 

Ako me pratiš više od dva petka, ova priča ti može biti pomalo dosadna ali, vrijedi to stalno spominjati kako bih te (još jednom) podsjetila da KRENEŠ DANAS u stvaranje svojih zajednica na više platformi.

Instagram je postao go-to platforma za poslovne korisnike jer pruža nevjerojatne mogućnosti za brendiranje, promociju i povezivanje s publikom. A kako bi svoj brend istaknula u masi, vrlo je važno da napraviš i njeguješ besprijekoran poslovni profil. 

Kako unaprijediti poslovni Instagram profil

1. Prvo i možda najbitnije – razmisli kako ćeš predstavljati svoji brend/ biznis

Hoćeš li možda koristiti svoje ime?  Ili ćeš kreirati profil na ime brenda, a ti se pojavljivati kao lice profila? To dosta ovisi o industriji – je li riječ o uslužnom ili proizvodnom brendu. O tome možemo prodiskutirati VIŠE putem maila ili na instagramu.


2. Definiraj svoju ciljanu publiku

 Također, prije nego kreneš s kreiranjem profila važno je znati kome se obraćaš. Definiraj svoju ciljanu publiku i idealnu buyer personu, njenu – dob, interese i preferencije. U tome ti može pomoći moj #miniprogram . Tamo sam si dala truda i vrlo detaljno objasnila ovaj korak. Mnogima je pomogao pa vjerujem da će i tebi.

Definiranje ciljne publike će ti pomoći prilagoditi sadržaj i ton profila kako bi privukla prave pratitelje. 

3. Odaberi pravo korisničko ime i profilnu sliku 

Kada biraš korisničko ime izaberi neko jednostavno, lakopamtljivo i povezano s brendom ili ako nije zauzeto – ime brenda. Svakako istraži postoje li profili s istim ili sličnim imenom kako ne bi gubila pratitelje kada budu pretraživali tvoj brend u tražilici instagrama.

Profilna fotografija poželjno je da bude prepoznatljiva – može biti logo ili fotografija koja jasno predstavlja tvoj brend i svrhu profila. Profilna slika može biti i jednostavno stilizirano slovo u bojama tvog brenda ili simbol koji jasno asocira na tvoju tvrtku.

Što se tiče fotografija:
– veličina: preporučena je slika veličine 110×110 piksela ili veća,
– format: koristi JPEG ili PNG,
– izbjegavaj: lošu kvalitetu, prevelike datoteke i pretjerane filtere,

– pozadina: ne previše šarena ili odvlačeća pozadina,
– izraz lica: poželjno je da na slici izraziš pozitivnu emociju – primjerice, kako radiš uslugu ili proizvod koji nudiš i pritom uživaš i smiješ se.

S ovim smjernicama, tvoj Instagram profil bit će prepoznatljiv i privlačan. 

4. Opis koji lako dovodi pratitelje

Biografija je prostor gdje možeš dati kratak, ali jasan opis svog poslovanja. Navedi što radiš i kakve proizvode ili usluge nudiš. Dodaj poziv na akciju kako bi potaknula posjetitelje profila da kontaktiraju ili posjete web stranicu ili pronađu vrijednost zašto je tvoj brend drugačiji od ostali u industriji.

5. Redovito objavljuj kvalitetan sadržaj

Kvaliteta sadržaja presudna je za privlačenje i zadržavanje publike. Objavljuj redovito, ali pazi da svaki post bude relevantan, zanimljiv i vizualno privlačan. Sadržaj može uključivati fotografije proizvoda, behind-the-scenes sadržaj, korisne savjete ili inspirativne citate. 

Meni najbolje prolaze lagano provokativne objave koje su zasnovane na istini i donose vrijednost čitateljima. Ovo je jedna od njih 

6. Koristite Instagram priče (storytelling strategija kroz priče mi donose najviše reakcije publike)

Osobito za poslovne profile, Instagram priče i IG su sjajni alati za angažiranje publike na drugačiji način. Koristi ih za dijeljenje ekskluzivnog sadržaja – priča “iza zavjese” tvog brenda ili za predstavljanje novih proizvoda. 

Primjeri besprijekornih poslovnih profila na Instagramu

Najbolje se ipak uči analizirajući i uspoređujući. Ovih nekoliko profila idealni su za učenje:

 @Nike – Nike redovito objavljuje visoko kvalitetne fotografije svojih proizvoda, ali i inspirativne priče i videozapise koji potiču na akciju. 

@Sephora – Sephora se ističe korisnim tutorijalima, recenzijama proizvoda i kreativnim fotografijama.

@NatGeo – National Geographic je majstor u pričanju priča kroz slike. Njihov profil odiše spektakularnim fotografijama prirode, životinja i ljudi diljem svijeta.

Nekoliko profila koje ja obožavam i uzimam ih za primjer kada radim vlastite postove:

@teazavacki za privatni i poslovni mindset reset

@katarina__marjanovic za učenje hrvatskog jezika

@imfashionbabe za inspiraciju u poslovnom i privatnom svijetu

@victoriabeckham nju pratim radi stil života.

Zaključak

Kreiranje besprijekornog Instagram poslovnog profila zahtijeva pažnju prema detaljima i dosljednost u objavljivanju kvalitetnog sadržaja. Prateći šest koraka i inspirirajući se primjerima uspješnih profila možeš izgraditi snažnu prisutnost na ovoj popularnoj društvenoj mreži.

I za kraj, gradi svoju zajednicu na (barem) dvije platforme. Jedna neka ti bude primarna, a druga sekundarna. Instagram biznis profil ovako uređen neka ti bude sekundarna platforma. 

Svoju stručnost i ekspertizu gradi na platformama na kojima možeš kreirati duži oblik sadržaja kako bi mogla dublje obraditi teme i gdje imaš prostora dati odgovor na način da preporučiš svoju uslugu ili proizvod. 

Može?

Saznala si nešto korisno? Podijeli sa drugima!

Možda će te zanimati:
Instagram biografija u 3 laka koraka 
3 stvari koje su mi pomogle biti dosljedna u kreiranju sadržaja. Kako dosljedno kreirati kvalitetan sadržaj? 
5 stvari na Instagramu koje trebaš zadržati u 2024. godini!