primarne i sekundarne platforme

Koristiš li već strategiju primarne i sekundarne platforme?

Ako ne, evo zašto bi trebala.
VAŽNOST kreiranja sadržaja i gradnje zajednice na dvije platforme.

 

Ako trebaš donijeti SAMO jednu odluku za svoj online biznis u 2024. godini

NEKA TO BUDE …

Gradi svoju zajednicu na barem dvije platforme. Kreiraj poseban sadržaj za primarnu i sekundarnu platformu. 

 

Zašto ti ovo predlažem?

Danas želim s tobom podijeliti razmišljanja o važnosti strukture platformi u digitalnom marketingu. Kroz tvoje iskustvo u digitalnom svijetu, shvatila si koliko je ključno pažljivo planirati svoje online prisustvo. Posebice kada je riječ o odabiru platformi. 

 

Prvo, razgovarajmo o prednostima strateške strukture platformi. Kako bi postigla najbolje rezultate u digitalnom marketingu važno je imati jasno definirane ciljeve i prilagoditi svoje aktivnosti prema njima. To podrazumijeva odabir platformi koje najbolje odgovaraju tvojim poslovnim ciljevima. 

 

Primarne platforme (blog, newsletter, podcast) često služe kao tvoja glavna središta aktivnosti gdje gradiš osnovnu prisutnost i direktno komuniciraš s ciljanom publikom. S druge strane, sekundarne platforme (društvene mreže) pružaju ti dodatne mogućnosti za dosezanje publike i raznovrsnost sadržaja. 

 

Pitanje koje se često postavlja je: Koliko je platformi optimalno imati? 

 

To ovisi o vrsti sadržaja kojeg stvaraš i karakteristikama tvoje ciljane publike. Upravljanje pažnjom na više platformi može biti izazovno, ali istovremeno pruža više prilika za rast i angažman. 

 

Pri odabiru digitalnih platformi za marketing, razmotri ciljeve kampanje i publiku.

 

Evo nekoliko informacija o najpopularnijim platformama: 

 

Instagram: Vizualni sadržaj, brendiranje, mlada publika. 

Newletter: Održavanje odnosa, personalizirane poruke, promocije.

LinkedIn: B2B komunikacija, profesionalno umrežavanje, deljenje stručnog sadržaja. 

Facebook: Sveprisutan, raznolik sadržaj, prilagodba demografije. 

YouTube: Video sadržaj, “how to” tutorijali, vodiči, priče. 

Broj platformi ovisi o resursima i ciljevima.. 

 

Fokusiraj se na odabrane platforme, održavaj konzistentnost umjesto razvodnjavanja.

 

Ako si možda počela graditi svoj brend na sekundarnoj platformi, sada je vrijeme da strateški kreneš razmišljati o kreiranju sadržaja za primarnu platformu gdje ćeš komunicirati više o tvojoj ekspertizi i ponudama.

 

Osim što je korisno za moju zajednicu, korištenje primarne i sekundarne platforme meni je donijelo olakšanje

 

Prošle godine, posebno u zadnjem kvartalu, intezivno sam radila kako bih kreirala platforme na kojima mogu pričati VIŠE o temama koja su meni iskustveno zanimljive. Bez presinga HOĆU li pogoditi algoritam u SRŽ kako bi me prikazao ljudima kojima želim prenijeti svoje poruke. Isto tako, dobila sam želju povezati se sa mojom zajednicom koja je već tu i koja me prati, umjesto da tražim nove pratitelje. Ukratko, dobila sam želju graditi zajednicu kojoj ću donositi vrijednosti, odnosno razloge za praćenje.

 

To nužno ne znači da sam se htjela distancirati od Instagrama kao svoje (tada) jedine platforme na kojoj sam bila aktivna. Ja obožavam Instagram. Osobito storytelling na pričama, to mi ide jako lagano i jednostavno. Ali Instagram nije u mojem vlasništvu i ima puno pravila koja moram slijediti kako bi moj sadržaj uopće bio prikazan mojoj zajednici. A ja volim da se moja zajednica osjeća privilegirana, podržana, motivirana i inspirirana. Želim da članovi moje zajednice imaju osjećaj da ih čujem i da sam tu za njih.

To mene inspirira!

 

Zato sam dugo razmišljala i nakon puno pročitanih i odslušanih edukacija u studenom sam, konačno, pokrenula newsletter i osobni blog na kojima dijelim iskustva i alate koje mi služe ili ne služe, koji su mi služili ili nisu na mome online putu.

 

Što sam primijetila da se mijenja

 

1. Prvenstveno sam primijetila da se stres oko online prisustva smanjio. Prije sam bila svakodnevno prisutna na jednoj platformi. Sada, ne “moram” nužno svaki dan kreirati objave za Instagram jer sadržaj dijelim i putem newslettera i blogova. Kada ovo kažem ja koja sam 24/7 inspirirana za pisanje i pričanje onda možeš zamisliti koji teret ti možeš skinuti sa svojih leđa (i usmjeriti fokus na kreiranje   neodoljivih novih ponuda). 

 

2. Kada sam povećala broj platformi na kojima sam prisutna, primjetila sam da kreiram kvalitetniji sadržaj. Nisam više pod pritiskom da “moram” nešto objaviti. U takvim situacijama često sam znala na brzinu – po principu ako prođe, prođe – smisliti nekakav sadržaj samo da nešto objavim. Obično su te objave prolazile neprimjećene, jer čitatelj osjeća energiju s kojom stvaramo sadržaj. 
S novim platformama dobila sam mogućnosti ponuditi proizvode u više formata. Sada imam vremena osmisliti sadržaj, dobro promisliti o njemu, kreirati vizuale i način komunikacije te lansiranja. Dobila sam mogućnost za jasnoću i samim time veće samopouzdanje.

3. Primjetila sam, također, da se moja zajednica s Instagrama više povezuje sa mnom. Newsletter zajednica, iako relativno nova, odgovara na svaki mail. Povratno dobijam dva ili tri maila tjedno, što mi je super uzbudljivo jer mi je jako bitna povezanost sa zajednicom. Volim pričati s ljudima, volim dijeliti savjete i ideje, volim slušati različite perspektive… volim ljude.

 

4. Znaš što je ključno što se promijenilo?
Želim to podjeliti s tobom. 

Moja razina svjesnosti da previše vremena provodim na platformi. Često mi se znalo dogoditi da kada dođem po neki odgovor u DM ili neki komentar koji mi treba kao inspiracija za kreiranje sadržaja scrolam do beskonačnosti. Vrlo lako se pet minuta pretvaralo u 30 minuta bespotrebnog scrolanja. Tako se i vrijeme za kreiranje sadržaja iz pet minuta odužilo na 30 minuta. 

Gledajući sve prednosti kreiranja online sadržaj za primarnu i sekundarnu platformu, iskustveno ti mogu reći da ti to može biti najbolja odluka ikada, a ne samo za 2024. godinu.

 

Kako početi?

“Uspjeh je proizvod svakodnevnih navika, a ne transformacija koje se događaju jednom u životu.” James Clear, Atomske navike.

 

Prije svega, predlažem ti da odvojiš sat i pol vremena i poslušaš #miniprogram koji će ti objasniti tri osnovne stvari: kako kreirati idealnu buyer personu, najbolje alate za kreiranje banke sadržaja i kako kreirati sadržaj u skladu sa sobom. Kada kreiraš sadržaj u skladu sa sobom taj sadržaj lako postane višenamjenski sadržaj. To znači da s njim vrlo lako možeš pokriti i primarnu i sekundarni platformu.

 

Ako imaš pitanja, slobodno mi tipkaj u DM na Instagramu, razradit ćemo sve ideje do sitnih detalja. Svakako možeš  pogledati i moje objave od prije godinu dana kao i  recentnije. Možda odgovor dobiješ sama.

 

  Saznala si nešto korisno? Podijeli sa drugima!