kako-koristiti-instagram-za-posao

Kako koristiti Instagram za posao?

Lekcije koje sam naučila nakon kreiranja 270+ objava i nekoliko stotina storija 

Kada pričam o Instagramu, o njegovim mogućnostima i ljubav prema kreiranju sadržaja za tu platformu, ljudi govore kako imam poseban sjaj u očima… To je, prije svega, potvrda meni, da o onome što volim pričam sa svim svojim bićem.

Korištenje Instagrama u mojim počecima bilo je izazovno jer sam ga tako sebi predočila – kao izazov koji želim istražiti, testirati i naučiti. Istovremeno pružilo mi je priliku za učenje, rast i poboljšanje moje online prisutnosti.

Nakon stvaranja 270+ objava i nekoliko stotina storija, stekla sam samopouzdanje i usvojila brojne lekcije o tome kako koristiti Instagram za posao koje želim podijeliti, kako bih ti olakšala put kojim koračaš upravo sad ili uskoro.

U ovom blog postu iznijet ću ti nekoliko činjenica koje sam skupila putem istraživanja i testiranja Instagrama kao platforme za građenje brenda.

Pa… nastavi čitati…

 

Kvaliteta digitalnog sadržaja je važnija od kvantitete

Jedna od prvih lekcija koju sam malo duže učila je: kvaliteta digitalnog sadržaja važnija je od kvantitete. U početku, kada ne bih uspjela objavljivati prema strategiji koju sam si postavila, u moju bi glavu sve lampice gorjele crveno. Tada sam zanemarivala znakove na putu, prije svega, pitanja koja sam dobivala od svoje zajednice. Danas, najupornije pratim objave isplanirane za lansiranje. Ostatak sadržaja kreiram intuitivno, ovisno o tome u kojoj se fazi nalazim – emotivno, poslovno i privatno. 

Iako je kontinuirano objavljivanje važno za održavanje prisutnosti na Instagramu, još je važnije osigurati vrijednost osobi koja će “potrošiti tap” kada otvori sadržaj koji si mu/joj pripremila. Pod vrijednost podrazumijevam reakcije tipa: osmijeh, AJME DA, i ja isto, i ja želim ovo! 

To znači ulaganje vremena u kreiranje strategije i kvalitetnog digitalnog sadržaja pri lansiranju usluge ili proizvoda.  

Apsolutno korektno kreiranje sadržaja bilo bi: precizno definiranje prodajnih objava u periodu od tri ili šest mjeseci, kao i edukativog i inspirativnog sadržaja. Uračunaj i dan ili dva za pauzu – kada osjetiš da baš nemaš što reći ili želiš digitalni detox. Odredi vrijeme koje želiš za to i pokloni si mir, jer zaslužuješ!

Želiš li angažirati svoju zajednicu, prvo se ti angažiraj 

Angažman, uh… sjećam se da sam mentorici jadala o tome… kako potaknuti pratitelje da me pitaju i reagiraju… nakon toga sam postala svoja, otpustila sve MORAM I TREBAM, navukla samopouzdanje i počela koristiti stikere na storie za reakcije, kvizove i kućice za pitanja. U objavama sam stavljala pitanje i odgovarala na pitanja u komentarima unutar 24 sata, a na odgovor unutar 48 sata kako bi se objava opet podigla i uspjelo mi je.

Kako angažman zajednice igra ključnu ulogu u uspjehu na Instagramu naučila sam koliko je važno komunicirati sa zajednicom. Danas, koristim DM za razgovore, postavljam pitanja onima s kojima sam već surađivala, pratim njihov napredak, poduzimam akciju nakon suradnje. Pratim profile koje me inspiriraju i sudjelujem u debatama ispod objava – tako su me nekoliko brendova zapratili i još uvijek su tu uz moj sadržaj jer im donosi vrijednost. Ponekad šeram story postare objave kako bi ih novi ljudi u zajednici pogledali, ponekad šeram i tuđe objave.  

Na ovaj način, moj redoviti angažman povećava vidljivost mojih objava i gradi odnos povjerenja s zajednicom. Ako nešto od ovoga nisi koristila, testiraj već danas. Sigurno će ti donijeti vrijednost brenda.

 

Bez testiranja sadržaja nema poboljšanja (a ni uspjeha)

 

Kada sam spomenula stupove digitalnog sadržaja (inspirativni, edukativni, prodajni) kod kreiranje kvalitetnog sadržaja, mislila sam i na ovaj dio… testiraj! 

Kroz proteklih dvije godine, sam diskutirala i bila u kontaktu s hrpom poduzetnica koje su me pitale: Marijana, kakav sadržaj prolazi najbolje? Kada kreiram samo reelse – nemam angažman, a kada kreiram samo objave – nemam doseg.” 

Ja, kao osoba, i kao netko tko i sama podiže vlastiti brend i biznis online, neću reći izravan odgovor… Nego ću prenijeti vlastito iskustvo, kako i što radim u svakom blogu i svakom digitalnom sadržaju koji kreiram, a to je, TESTIRAM.  

Testirala sam zaista puno komunikacijskih strategija i taman kada sam pomislila da sam došla pri kraju, zajednica mi se odjednom (čitaj zbog lansiranje novog freebia i boostanja objava) promijenila za nekoliko desetina novih ljudi i onda ponovno testiram strategiju komunikacije koju trebam prilagoditi. To mi se dogodilo i sa vizualnim dijelom brenda, kako i sa stupovima.

Koraci koje poduzimam su: pogledam analitiku i prilagodim ton komunikacije, vizuale i plan kojim ću nuditi freebie.  

Takvo testiranje je prošao moj freebie #miniprogram, sadržaj koji prodaje. Testirala sam prvenstveno sebe, u video formatu, vještine editiranje, tehničke vještine… #miniprogram sadržaj koji prodaje je preuzet 60 puta u periodu od 01.2024 do danas (iako ga aktivno ne promoviram). Ovo mi je dokaz vrijednosti testiranja, daje mi potvrdu i snagu kreirati sadržaj. Testiram sve formate koje mi Instagram, a i ostale platforme, nude. 

Što želim da poneseš kao lekciju moje lekcije

 

270+ objava na instagramu su mi rekli da prenesem sljedeće:
kvalitetan sadržaj, sadržaj koji donosi vrijednost zajednici je važniji od kvanitite. Ovo vrijedi samo kada kvaliteta sadržaja neće ti biti izgovor za prokrastinaciju! 

 

To što sam napisala da ne trebaš svako malo biti prisutna i pojaviti se online, nije značilo – uključi PERFEKCIONIZAM na najjače, niti – dozvoli sebi ne pojaviti se tamo gdje si dala riječ (primjerice tjedni newsletter, blog ili neki edukativni reel koji si obećala zajednici objavljivati u nekom periodu).

 

Daj sebi prostor biti svoja, ono autentično svoja, kako bi privukla prave ljude u zajednicu koji će se povezati sa tvojom energijom i dobiti vrijednost u onome što prenosiš i kreiraš. Tada će ti biti lakše povezati se sa zajednicom, povećati angažman zajednice, na kraju dana to će se osjetiti na prodaji. 

 

Koristi reelse za veći doseg, objave s citatima (komuniciraj zanimljive detalje o tvojoj industriji, uslugama ili proizvodima), storie koristi za storytelling koji će prenjeti poruke tvoje ekpertnosti, osobnosti, približiti način kako je raditi sa tobom… želja, intriga, zabava. 

 

Testiraj, padaj, lomi se, izdigni se, ponovno isplaniraj, ispravi sve što prije nije valjalo, prati bar jednu metriku, traži dokaze, traži feedback donosi li tvoj sadržaj vrijednost ili ne. Ispravi što ne donosi i kreni ponovo. 

 

Zašto? 

 

Zato što ti to najbolje radiš, jer si poduzetnica, jer znaš biti i na vrhu i na dnu, i znaš učiti i ponijeti samo ono što vrijedi. Znam da je ovo jako inspirativan i motivirajući završetak. No, obično je dosljednost najveći izazov poduzetnicima, a ona se lako izgubi kada koračaš ovim putem.

 

Ove lekcije su ustvari lekcije puta dugačkog 270+ objava i još 20+ blog posta, 20+ newslettera. Nećeš uspjeti samo ako odustaneš!




Instagram biografija u 3 laka koraka
Linktree vodič za početnike
3 pitanja koja trebaš postaviti odmah nakon što kreiraš sadržaj