Postavi zdrave granice, biraj suradnje i uživaj u svome poslu 

Nedavno sam imala situaciju koja me podsjetila na to koliko su granice važne ne samo zbog mira u glavi, nego i zbog samopoštovanja.

 

Jedna poduzetnica htjela je konzultacije, dogovorile smo termin i jasna pravila komunikacije. Znala je kad me može kontaktirati. Iskomunicirala sam jasno termine kada sam dostupna za sva pitanja koja ima. Ipak, poruke su dolazile bez obzira na dogovor. Trudila sam se odgovoriti s razumijevanjem, iako mi je nešto unutra govorilo da ovo nije održivo.

Na dan konzultacija nije se pojavila. Nakon nekoliko dana poslala je poruku kako ipak odustaje jer je „našla nešto jeftinije“.

Nisam se naljutila. Nisam dramatizirala. Samo sam sjela i sebi tiho rekla:

Ovo je lekcija. Ovo je poziv na jasnoću.

Granice nisu nešto što postavljaš kad „narasteš“ – one su tu da ti pomognu da narasteš.

I zato danas pišem upravo o tome – kako postaviti granice koje te štite za suradnje koje te grade.

 

Zašto je važno postaviti granice već na početku poduzetničkog puta?

Na početku sve izgleda kao prilika. Prvi klijenti, prve ponude, prvi projekti – sve želiš prihvatiti jer ne znaš kad će opet naići nešto slično.

Ali ako ne postaviš jasne granice već tada, lako se dogodi da se izgubiš.
Preopterećena. Zbunjena. Iscrpljena. 

I sve dalje od onoga zašto si uopće krenula.

Zdrave granice nisu zid! One su okvir u kojem tvoj posao može rastibez da te slomi.

One određuju:

  • s kim želiš (i ne želiš) raditi
  • na koji način surađuješ
  • koje vrijednosti unosiš u svoj posao

Kako znaš da je vrijeme da kreneš pametnije birati s kim surađivati?

Ako se prepoznaješ u nekom od ovih scenarija:

  • Pristaješ na projekte koji ti zapravo ne odgovaraju – „jer ti treba iskustvo“
  • Osjećaš da te pojedine suradnje troše više nego što ti donose

    Boriš se sa sobom kad trebaš postaviti cijenu, rok ili jednostavno reći NE

…onda je vrijeme da zastaneš i pogledaš širu sliku.

Kako gradiš posao danas, tako će izgledati tvoj posao sutra.

 

Što znači birati suradnje koje su u skladu s tobom?

Birati znači:

  • znati što ti je važno
  • biti svjesna svojih granica, kapaciteta i vrijednosti
  • jasno komunicirati što daješ – i što ti treba zauzvrat
  • birati projekte i ljude koji su u skladu s tvojim tempom, ciljevima i stilom rada

I to nije luksuz, to je osnova poslovanja u kojem ne izgaraš nego rasteš.

 

Kako naučiti postavljati granice bez osjećaja krivnje?

Ništa se ne može se naučiti preko noći. Često lekcije učimo nakon što istu grešku ponovimo nekoliko puta puta. I to je u redu. No, ponekad je to luksuz.

Zato postoji Nova Era – edukativni prostor za poduzetnice koje, bez gubljenja dragocjenog vremena, žele naučiti:

  • kako definirati vlastite vrijednosti u poslu
  • kako postaviti zdrave granice s klijentima i partnerima
  • kako jasno osjetiti što je „da“, a što „ne“

Kroz provjerene alate, podršku zajednice i konkretne korake, Nova Era ti pomaže graditi posao u kojem se ne osjećaš premalo, previše ni pogrešno – nego baš svoja.

 

Granice nisu slabost – one su znak snage

Kad tek krećeš, lako je upasti u zamku da moraš svima biti dostupna, uvijek spremna, uvijek fleksibilna. No, s vremenom shvatiš da što si dostupnija svima – sve si dalje od sebe.

Granice nisu nešto što postavljaš da bi nekoga odbila. One su tihi podsjetnik da poštuješ sebe i ono što gradiš i da znaš da tvoje vrijeme, energija i znanje vrijede.

Ne moraš svima biti sve – da bi tvoj posao bio uspješan.

Suradnje koje te poštuju neće otići zato što si postavila pravila.
One će doći upravo zato što jesi.

U tom prostoru gdje si autentična, jasna i u svom ritmu – tvoj biznis počinje rasti na zdravim temeljima. Ne kroz iscrpljenost i žrtvu, nego kroz jasnoću, mir i povjerenje u sebe.


Nova Era nije samo program.
To je poziv da prestaneš tražiti potvrdu izvana – i počneš graditi iznutra.

📆 Prijave traju do 30.05. – ako ti srce kaže „vrijeme je“, znaš gdje te čekamo.
Bez presinga. S podrškom. U tvom ritmu.

 

Pročitaj još na:

Linktree – vodič za početnike
Tvoj brend si TI: izgradi autentičan biznis bez forsiranja
4 temeljna koraka za uspješnu prodaju na Instagramu