Što je content marketing?

Nedavno sam pisala o content marketingu, tj. dotakla sam jedan dio njega, a u ovim blogom želim detaljno opisati što je to content marketing, kakve benefite donosi, što je 5C u content marketingu, što je content marketing matix, koji su tipovi content marketinga, primjeri i knjige koje će ti pomoći da dublje zaroniš u ovu zanimljivu temu.

Content marketing značenje

Content marketing ili sadržajni marketing je strateški pristup marketinškom komunikacijskom procesu fokusiran na kreiranje i distribuciju vrijednog, relevantnog i konzistentnog sadržaja s ciljem privlačenja i zadržavanja jasno definiranog publike

Cilj content marketinga je postizanje dugoročnih odnosa s korisnicima koji dovodi do konverzija i povećanja profita.

Osobno volim opisati content marketing kao najbolji način prenošenja emocije. Važan je taj osjeća – kako će se (potencijalni kupac) osjećati kada pročita tu knjigu, kada posluša određenu glazbu, kada kupi neki proizvod ili uslugu? 

Kako content marketing funkcionira

Content marketing ima nezamjenjivu ulogu u izgradnji povjerenja i lojalnosti. U današnjem gigabitnom svijetu, u kojem imamo pristup neograničenoj količini informacija moramo biti selektivni u odabiru brendova (izvora informacija) kojima vjerujemo. Zadnja statistika kaže da je potrebno 7 do 21 kontakt kako bi se netko odlučio kupiti od nas. Kroz kvalitetan content (sadržaj), brendovi, osim što prodaju, educiraju, informiraju i angažiraju svoju publiku. Time povećavaju svoju prepoznatljivost i reputaciju brenda kao i šanse za ostvarenje profita.

Razlozi zašto je dobar content marketing važan za brendove tijekom godina su se iskristalizirali kao ovi: 

1. Povećava prepoznatljivost brenda
Kontinuirano objavljivanje korisnog sadržaja povećat će vidljivost brenda.
Redoviti sadržaj bogat ključnim riječima poboljšava i rangiranje na tražilicama.

2. Povećava promet na web stranici
Kvalitetan sadržaj privlači posjetitelje na web stranicu.

3. Generira leadove
Informativni i relevantni sadržaj privući će potencijalne kupce.

4.Podržava kupovne odluke

Edukativni sadržaj pomaže potrošačima donijeti (informirane) odluke.

5.Gradi povjerenje i autoritet

Stručni sadržaj pozicionira brend kao autoritet u industriji.

6.Povećava angažman na društvenim mrežama

Dijeljivi sadržaj povećava interakciju s publikom.

Slijedi 5C content marketinga za najbolji sadržaj

Sadržajni marketing u konačnici ima za cilj potaknuti kupnju.  Da bi mogla uspješno svladati content marketing, potrebno je razumjeti 5C:

  1. Jasnoća (Clarity) je prvi C u content marketingu. Naglašava koliko je važno da  poruka bude jasna i razumljiva. Izbjegavaj žargon i složen jezik. Publika treba brzo shvatiti što želiš reći.
    Primjeri:
    Dobar naslov – “Kako napisati jasan i sažet sadržaj za Instagram?”
    Loš naslov – “Kako napisati dobar sadržaj?” Ovaj primjer je loš jer nije specifičan. Ne specificira o kojoj vrsti sadržaja se radi i previše je općenit.

  2. Sažetost (Conciseness) se odnosi na prenošenje poruke na najučinkovitiji mogući način. Riječ je o tome da kažeš više s manje riječi. Izbjegavaj nepotrebne riječi i drži sadržaj kratkim i konkretnim. Zapamti, u digitalnom svijetu, raspon pažnje je kratak.

  3. Uvjerljivost (Compelling) se odnosi na stvaranje zanimljivog i angažirajućeg sadržaja. Koristi tehnike pripovijedanja (storytellinga) kako bi privukla publiku. Natjeraj ih da im bude stalo do onoga što govoriš. Uvjerljiv sadržaj može pretvoriti povremenog čitatelja u vjernog sljedbenika.

  4. Vjerodostojnost (Credible) je neophodna u content marketingu. Publika mora vjerovati informacijama koje prenosiš, inače… Zato, uvijek provjeravaj činjenice i citiraj izvore. Izgradnja vjerodostojnosti traje, ali se isplati.  

  5. Poziv na akciju (Call to Action). Svaki sadržaj koji kreiraš treba imati svrhu. Bilo da se radi o prijavi na newsletter, preuzimanju whitepapera ili kupnji, uvijek uključi jasan poziv na akciju.

5 C-ova će ti pomoći kreirati uspješne sadržaje. Riječ je o tome da uvijek budeš jasna i sažeta, kreiraš uvjerljiv i vjerodostojan sadržaj te uvijek uključuješ poziv na akciju.

Content marketing matrix

Matrica marketinškog sadržaja je alat za planiranje. Pomaže mapirati sadržaj i ideje u odnosu na specifične potrebe kupaca u različitim fazama njihovog kupovnog puta.

To znači da ćeš uvijek imat pregled koji je sadržaj najrelevantniji za kupca na temelju njegove faze kupnje. Tako ćeš moći precizno ciljati marketinške strategije. Na primjer, ako si vlasnik dućana za kućne ljubimce, nećeš usmjeriti sadržaj poput “Najbolji izbor hrane za pse u razvoju” na kupce koji još uvijek razmišljaju koju vrstu kućnog ljubimca kupiti.

 Smart Insights definirao je ovu matricu kao alat za generiranje ideja za najprivlačnije vrste sadržaja, čime se olakšava povezivanje kupaca s relevantnim informacijama.

Kako koristiti matricu marketinga sadržaja? 

Prvo, razumij njezinu strukturu i četiri kvadranta: zabaviti, educirati, nadahnuti i uvjeriti. 

tipovi_content_marketing_marijana

                                                 Content marketing matrix

Sadržaj koji zabavlja stvara pozitivne emocionalne reakcije, inspirativni sadržaj motivira odluke o kupnji, edukativni sadržaj demonstrira stručnost i nudi rješenja, dok uvjerljivi sadržaj potiče završne korake u procesu kupnje. 

Primjenom ovih principa možeš učinkovito voditi svoju publiku kroz cijeli kupovni put, od prve interakcije do konačne odluke o kupnji.

Tipovi content marketinga 

  1. Blog postovi: Pomažu u povećanju organskog prometa i angažmana.
  2. Infografike: Vizualno privlačan način prikazivanja podataka.
  3. Video sadržaj: Visoko angažirajući format koji privlači pažnju.
  4. E-knjige i bijele knjige: Detaljne informacije koje educiraju i generiraju leadove.
  5. Društveni mediji: Brza i jednostavna interakcija s publikom.
  6. Podcasti: Pružaju vrijedne informacije u formatu prilagođenom za slušanje.
  7. E-mail marketing: Personalizirana komunikacija s publikom.

Kako i kada koristiti koji tip content marketinga

  1. Blog postovi
    Blog koristi za kontinuirano angažiranje publike i SEO. Objavljuj redovito kako bi povećala vidljivost na tražilicama.
  2. Infografike
    Infografika se najčešće koristi za dijeljenje složenih informacija na jednostavan i vizualno privlačan način. Idealno za društvene mreže i blog postove.
  3. Video sadržaj
    Koristi se za demonstraciju proizvoda, dijeljenje korisničkih iskustava ili edukaciju. Idealan za društvene mreže, YouTube i web stranice.
  4. E-knjige i bijele knjige
    Koriste se za generiranje leadova i edukaciju publike o specifičnim temama. Ponudi ih za besplatno preuzimanje u zamjenu za kontakt informacije.
  5. Društveni mediji
    Društveni mediji koristi primarn za izgradnju zajednice i interakciju s njiom. Objavljuj raznovrstan sadržaj kako bi održala angažman zajednice.
  6. Podcasti
    Koristi podcaste kada želiš dijeliti stručna znanja, uključi i intervjue s liderima industrije. Idealno za publiku koja preferira slušanje sadržaja.
  7. E-mail marketing
    Koristi za personalizirane kampanje, obavijesti o novim proizvodima ili specijalne ponude. Redovito komuniciraj kako bi održala vezu s publikom.

Primjeri tipova content marketinga

U nastavku sam popisala 5 tipova content marketing koji ti mogu poslužiti: 

  1. HubSpot Blog: Koristi blog postove za dijeljenje savjeta o inbound marketingu.
  2. Moz’s Whiteboard Friday: Video serijal koji educira o SEO strategijama.
  3. Infografike na Pinterestu: Vizualno privlačne infografike koje dijele zanimljive informacije.
  4. Salesforce e-knjige: Detaljni vodiči koji pomaže profesionalcima u prodaji i marketingu.
  5. TED Talks Podcast: Podcast epizode koje dijele inspirativne priče i ideje.

Content marketing knjige

Ako si pak ljubitelj knjige i baš bi pročitala nešto poslovno, dijelim s tobom 5 naslova koji ti mogu pomoći savladati content marketing.

  1. “Content Inc.”, Joe Pulizzi
    Vodič za kreiranje poslovanja temeljenog na sadržaju.
  2. “Everybody Writes”, Ann Handley
    Praktični savjeti za pisanje učinkovitog sadržaja.
  3. “Epic Content Marketing”, Joe Pulizzi
    Kako ispričati priču koja privlači i angažira publiku.
  4. “Killing Marketing”, Joe Pulizzi i Robert Rose
    Kako marketinška strategija može postati profitabilan poslovni model.
  5. “Made to Stick”, Chip Heath i Dan Heath
    Šest principa za stvaranje nezaboravnog sadržaja.

Content marketing je složena i opsežna tema. U ovome blogu objasnila sam sukus najjednostavnije što sam mogla kako bi content marketing lako i jednostavno mogla početi odmah primjenjivati.
Jesam li uspjela u tome tipkaj mi u DM na instagramu gdje ćeš me pronaći pod @marijananasevska.

Potpuni znanje o content marketingu s ovim mojim blogovima:

Što je digitalna marketinška strategija i kako je kreirati

3 pitanja koja trebaš postaviti odmah nakon što kreiraš sadržaj

Kreiranje digitalnog sadržaja – 7 navika uspješnih kreatora

 
Saznala si nešto korisno? Podijeli sa drugima!