dosljednost_kreiranje_sadržaj

3 stvari koje su mi pomogle biti dosljedna u kreiranju sadržaja. Kako dosljedno kreirati kvalitetan sadržaj?

 

Ključno je ne razmišljati o velikom skoku, već dosljedno i ustrajno poduzimati male korake.“Atomske navike, Jams Clear

Dosta često na Instagramu čitaš da je: BUDI DOSLJEDNA, jedna od prvih uvjeta za uspjeh profila. Činjenica je da je dosljednost vještina i da se uči, isto kako što usvajamo bilo koju drugu vještinu.

ZAŠTO JE DOSLJEDNOST TOLIKO VAŽNA?

Psihologijska istraživanja potvrđuju koliko nam je kao ljudima dosljednost važna. Festinger i Carlsmith (1959) su proveli eksperiment o tome što se događa kada naše ponašanje nije u skladu s našim razmišljanjem.

Konkretnije, istraživali su hoće li se, i kako, prvobitni stav studenata o zadatku kojeg su smatrali dosadnim promijeniti nakon što čuju pozitivno mišljenje kolega i dobiju (različite) novčane nagrade. Ispitanike su podijelili u dvije skupine i za laganje (kako je zadatak interesantan) im davali 1 ili 20 dolara.

Studenti koji su za laganje dobili 20 dolara nisu promijenili prvobitni stav o zadatku – i dalje im je bio dosadan. No, studenti koji su dobili 1 dolar promijenili su stav i počeli tvrditi kako je zadatak zapravo interesantan.

Zašto?

Odgovor je taj da, mi kao ljudi, uvijek tražimo opravdanje kako bismo održali dosljednosti između naših stavova i ponašanja. Naime, studenti koji su dobili 20 dolara smatrali su da imaju dovoljno dobar razlog za laganje (točnije, 20 njih).

Studenti koji su dobili 1 dolar nisu smatrali da imaju dovoljno dobar vanjski (ipak su dobili samo 1 dolar) pa su posegnuli za unutarnjim razlogom – i promijenili svoj stav kako bi bili dosljedni.

I da odgovorim na postavljeno pitanje s početka teksta, u biznisu ne možeš očekivati da ćeš uspjeti ako samo radiš u danima kada ti to želiš. Opravdanja za ne-rad su luksuz koji si ne možeš priuštiti.

Sada kada znaš odakle dolaze, uvijek budi na oprezu i spremna odbaciti opravdanja koja će ti dolaziti kao pop up prozorčići prije nego uopće kreneš kreirati sadržaj.

Kako, unatoč svemu, uvijek objavljivati kvalitetan sadržaj i biti dosljedna

Ključno je imati strategiju kreiranja sadržaja koja će raditi umjesto tebe.

Evo kakva je moja koju sam postavila iz vlastitog iskustva pokušaja i pogrešaka.

Uvijek imam spremne ideje za “crne dane”

Iskustveno sam došla do zaključka da kada imam inspiraciju i kada se osjećam motiviranija mogu odraditi više zadataka od planiranih.
Obično te trenutke iskoristim za dodatno kreiranje sadržaja ili osmišljavam teme o kojim želim pisati.

Tako uvijek imam zalihu ideja za sadržaj kad dođu oni NJE dani. Tada nađem onaj zadnji atom snage za odraditi prioritete, a ostale zadatke kao što su objave za Instagram i pisanje newslettera ili bloga, pokrijem s već spremljenim citatima, motivacijskim rečenicama i fotografijama koje sam pripremila i spremila u folder za sadržaj. Kako napraviti pouzdan folder za sadržaj (banku sadržaja) saznaj u besplatnom #miniprogramu koji sam kreirala, a nalazi se na mojem webu.

I taj dan sam uspjela!
Nisam radila ja, već moja strategija koja me je malim koracima dovela do kvačica na mojoj to-do listi.

Shvatila sam da je pametno posložena to-do lista pola bitke za uštedu vremena

Nemojte davati prioritete svom rasporedu nego rasporedi svoje prioritete u njemu.

Koliko često ti se dogodilo da dosta zadataka i ne prekrižiš jer si započela raditi nešto što ti je pojelo vrijeme.
Meni je trebalo vremena da naučim kako prioritizirati zadatke za to-do listu.

Imala sam taj običaj da neodrađene zadatke prepisujem u novi dan. Neki zadaci su bili prepisivani non-stop – iz dana u dan, mjeseca u mjesec… i nikada ne bi došli na red.

Shvativši to, dala sam se u potragu za izvorom problema.

I ispalo je da: nemam određen tajming koji mi je potreban za odraditi zadatak, sam često na početku odrađivala zadatke koji su najizazovniji i koji su mi uzimali puno vremena u danu, nisam imala planirane odmore, sam se na kraju dana isključivo fokusirala na ono što nisam uspjela odraditi.

Ovaj uvid me je doveo do pametnijeg kreiranja to-do liste:
– na početku godine odredim ciljeve za svaki kvartal godine,
– za svaki mjesec odredim fokus usluga ili proizvod o kojem želim više pričati,
– svaki tjedan odredim prioritet koji želim postići; primjerice, promovirati freebie, lansirati ponudu ili slično tome.

Na ovaj način smanjila sam svakodnevni stres i podigla samopouzdanje koje mi zapravo daje motivaciju za dalje. Tajna je u tome da u svakom trenutku znam kakav sadržaj želim kreirati i što mi je trenutno prioritetno u biznisu.

Kada nisam 100% zadovoljna sa sadržajem koji kreiram, uvijek se vraćam na ove tri temeljne stvari

Ako ti kreiranje sadržaja dolazi prirodno, a pod prirodno mislim da objavljuješ kada želiš i što želiš. No, ipak ponekad osjećaš da gubiš smisao i da tekst nije baš u skladu s onim što trenutno želiš svome brendu.

U trenu kada osjetiš da sadržaj koji kreiraš nije u skladu s tobom i ciljevima koje imaš i da želiš nešto više, 3 stvari na koji trebaš obratiti pozornost su:

– uvijek se obraćaj svojoj idealnoj osobi. O tome kako odrediti idealnu personu možeš pogledati u prvom videu moga #miniprograma,
– koristi samo alate koji su ti najjednostavniji za rad,
– kreiraj sadržaj s kojim rezoniraš.

Kada izgubiš motivaciju, kada osjećaš da ti treba neki boost kako bi bila opet u skladu sa svojim sadržajem, pročitaj ponovo ovaj tekst (spremi ga u bookmark). Znam da se svakome dogodi da ne može prioritizirati svoje zadatke sa to-do liste, da pronađe bar 5 razloga zašto ne objaviti danas i osjeća frustraciju da sadržaj koji kreira nije u skladu sa trenutnim željama i ciljevima.

Ako ti se dogodi takav dan, sada uvijek imaš nekoga tko te može pogurati. Javi mi se mailom na kontakt i podijelit ću s tobom na koji način ti mogu biti podrška.

Ovo bi te možda zanimalo Kreiraj sadržaj za read, a ne za skipKako stvoriti neodoljivu povezanost s tvojom idealnom publikom!,  Koristiš li već strategiju primarne i sekundarne platforme?.

 Saznala si nešto korisno? Podijeli sa drugima!