kako prodavati online

 

Kako zaraditi online?

Koristi ovaj komunikacijski pristup.

Razlika između “ti trebaš” i “ovo ću napraviti”


Način komunikacije u online svijetu zaista je zanimljiva stvar. Ok, možda i pomalo psihološka, ali meni je igra riječi jako zanimljiva. To sam shvatila kada sam predavala u školi u Makedoniji.

Kao netko tko obožaaaaaava pričati, obožava debate, obožava biti predavač, primjetila sam da bi zadaci bili odrađeni bolje kada sam CTA (call to action) izgovorila na određeni način. 

Odakle sad poziv na akciju u školi?! 

Pa da, danas je skoro sve poziv, čak i svoju djecu svakodnevno pozivamo na akciju. Primjerice rečenica: Molim te pospremi svoju sobu, kako bi imao više vremena za igru nakon ručka, zvuči puno bolje nego: MORAŠ POSPREMITI SOBU ODAH! Zar ne?

Ali, da se vratim školskim aktivnostima.

Kada bih pažljivo izabrala riječi, prilagodila način komunikacije i umjesto MORATE POSPREMATI KLUPE ZA SOBOM ili MORATE NAPISATI DOMAĆUI ZADAĆU, rekla: Bilo bi bolje da svatko posprema svoje stvari iza sebe, ili domaća zadaća služi da smanjite vrijeme za učenje preko vikenda, svaki put bi rezultati bili bolji.

Ovo sam sama primjetila nakon 3 mjeseca rada s učenicima petog razreda. I naravno, nastavila tako komunicirati općenito u životu.

Tako je i u online svijetu. 

Ako uz poziv na akciju (KUPI ODMAH, KLIKNI NARUČI, KUPI, NARUČI) ne objasnite za koga je proizvod ili usluga, koji izazov rješava, osjećaj prije i nakon korištenja, ne obradite otpore koje idealna persona ima prema usluzi ili proizvodu, predočite iskustva postojećih klijenata, onda zajednica ili idealna persona neće izvući ništa korisno s čime  bi se povezala i neće pronaći rješenje u vašem proizvodu ili usluzi.

U tom slučaju, povratna informacija idealne persone zvuči ovako
: tko si ti da mi govoriš što da ja radim? 

A kada govorimo o zajednici, ovdje možeš pročitati detalje o tome zašto te ljudi prate online

I to nas dovodi do toga da u današnjem svijetu prodaje, način na koji komuniciramo (govorimo, pišemo…) može jako utjecati na naš uspjeh. Bez obzira jesmo li fokusirani na “ti trebaš” ili na konkretnu akciju “ovo ću napraviti,” sljedeći koraci mogu ti pomoći u svakodnevnim prodajnim situacijama. 

  • Početak svake uspješne prodajne strategije ( strategija za Instagram ) je dobro osmišljen i prilagođen prodajni pristup i njegovo ponavljanje. Ovaj “trening“ postavlja standarde prodajnog rada i definira način na koji se prodaja obavlja.
  • Nakon postavljanja temelja, fokus prelazi na “best practice” metode. Ova faza uključuje dijeljenje primjera najboljih poslovnih praksi, konkretne alate i dokumente koji pomažu u svakodnevnom radu.
  • Kako bi unaprijedili svoje vještine, konstantno usavršavanje je ključno. Aktivno možeš raditi na sebi svakodnevno uz pohađanje online tečajeva. Internet nudi bogatstvo besplatnih blogova o prodaji, knjiga o profesionalnoj prodaji i resursa za osobni razvoj. Kroz korištenje ovih resursa, prodavač može poboljšati svoje vještine i postati uspješniji, a ovoj blog je jedan od njih i hvala ti što si tu. 

Nekoliko važni stvari razlika između “ti trebaš” i “ovo ću napraviti” komuniciranje.

Povjerenje je ključno u prodaji.  O povjerenju i povezanosti sa zajednicom pisala sam detaljno u blogu Kako stvoriti neodoljivu povezanost s tvojom idealnom publikom. 

Ako stvorimo iskren odnos s kupcem, olakšavamo komunikaciju i uklanjamo nejasnoće.

Bitno je biti brzi i prilagodljiv u prodaji prateći promjene u kupovnim navikama. 

Fokusiraj se na prijateljski i savjetnički pristup, umjesto samo na prodaju.

Psihologija ima važnu ulogu u razumijevanju potreba kupaca, a internet marketing je neizostavan. No, u u marketingu i prodaji uvijek je ključno zadržati etički pristup.

Internet marketing je neodvojivi dio prodaje u današnjem digitalnom dobu. Važno je imati pravi balans između digitalnog marketinga i ljudske interakcije. 

Na kraju, važno je naglasiti da je i u marketingu i u prodaji etika najvažna. 

Obećaj samo ono što možeš ispuniti.

Obećanja koja se daju kroz marketinške poruke treba ispoštovati u prodaji kako bi se održala lojalnost kupaca. Osim toga, usklađivanje marketinških poruka sa stvarnim vrijednostima proizvoda ključno je za dugoročni uspjeh.

 Saznala si nešto korisno? Podijeli sa drugima!