Kako napraviti newsletter koji će povećati lojalnost prema brendu
U ovom blogu nastavljam s temom o newsletterima. Nakon što sam objasnila zašto trebamo pokrenuti newsletter do kraja 2024. godine, kako definirati ciljnu skupinu i ton za uspješan newsletter, sada ću se posvetiti tome kako mjeriti uspjeh newslettera i bloga: analitika i praćenje učinka. No, to neću raditi sama. Zato sam s veseljem ugostila Maju Martinez, mentora za newslettere i online edukacije koja poduzetnice educira kako pokrenuti i uspješno voditi svoj newsletter. Kroz naš razgovor, Maja će podijeliti svoje uvide i savjete o tome kako održati interes publike i izgraditi dugoročnu vrijednost kroz newslettere. Svojim bogatim iskustvom, odgovarat će na moja pitanja i otkriti kako kvalitetna komunikacija može pretplatnike pretvoriti u lojalnu zajednicu.
- Koje je elemente treba uključiti u svaki newsletter kako bi se zadržala pažnja čitatelj i osigurala dugoročna lojalnost?
Kada šaljemo newslettere, nije samo tekst maila koji pišemo ono što privlači našu publiku. Štoviše, mnogi uopće neće doći do teksta maila ako im nije privlačan naslov maila i ako im nije jasno tko taj newsletter uopće šalje.
Ime pošiljatelja treba biti jasno i, idealno, uključivati naše puno ime i/ili ime brenda, ovisi o kakvom se biznisu radi. Naši pretplatnici istog trena kada vide mail u svom sandučiću, trebaju znati tko ga je poslao.
Ista je stvar s naslovom. Nije bitno koliko je tvoj newsletter dobar, ako ga nitko ne otvori zbog lošeg naslova. Naslov je tu da nagovori osobu da otvori baš naš mail u punom inboxu.
Dobri naslovi su konkretni i kratki, bude znatiželju ili daju vrijednost, a odlično je i ako imaju podnaslov kojim dodatno možemo potaknuti zanimanje.
Nakon toga tek dolazi tekst maila s zanimljivim uvodom, vrijednim informacijama za naše pretplatnike i na kraju s pozivom na akciju. Poziv na akciju ne treba nužno biti poziv na kupnju, već na bilo kakvu akciju (npr. da glasaju u anketi, odgovore na mail i slično).
Naravno, bitan je i dizajn jer i odličan newsletter može biti nečitljiv. Najbitnije je da su slova dovoljno velika (min font 16) i crna. Ako koristimo podlogu u boji, pazimo da je kontrast dovoljno velik i da je slova moguće pročitati bez naprezanja.
Pišući naš newsletter, pazimo na svaki od ovih elemenata jer zajedno čine jednu cjelinu.
- Kako personalizacija u newsletterima doprinosi izgradnji dublje veze i dodatne vrijednosti za pretplatnike?
Najveća vrijednost newslettera leži upravo u personalizaciji. Dok se na društvenim mrežama obraćamo svima i ne možemo pratiti specifične interese naših pratitelja, u email marketingu je to moguće.
Kad kažemo da newslettere možemo personalizirati, tu ne mislim na to da možemo dodati nečije ime u mail (iako je i to fora i korisno), već da im možemo slati točno onaj sadržaj koji žele. Pretplatnici mogu izabrati ako ih zanimaju samo neke teme o kojima pišemo, možemo pratiti njihovu aktivnost i klikove te tako odrediti što ih zanima i prilagoditi svoj sadržaj.
Oni time dobivaju veću vrijednost jer ne moraju pronalaziti ono što im odgovara među gomilom sadržaja, a mi dobivamo lojalnije kupce i veću šansu za prodaju jer se obraćamo onima koji su stvarno zainteresirani.
- Kako balansirati prodajne poruke s edukativnim i zabavnim sadržajem, a da publika ostane zainteresirana?
Ako šaljemo 4 newslettera mjesečno, moja je preporuka uvijek da 3 maila budu informativna, a 1 čisto prodajni.
Kada kažem prodajni, mislim na direktno promotivne mailove u kojima pozivamo na prijavu na naš webinar, promoviramo svoje usluge i slično.
U svim ostalim newsletterima, možemo “ugraditi” promotivne poruke kroz priče, prodavati u PS. dijelu na kraju svakog maila ili u potpisu.
Naravno, ako se nalazimo u prodajnom periodu (tipa lansiramo online program), onda taj omjer zanemarujemo i prodajemo intenzivnije. No, kada prodajni period prođe, vraćamo se na početne postavke.
- Koji su najefikasniji načini za mjerenje angažmana i uspješnosti newslettera?
Samo prodaja. I odgovori, ako imaju veze s našom ponudom i vode prema prodaji.
Odlično je koristiti email marketing u biznisu, no ako samo pišemo mailove, ne vidimo rezultate i nemamo prodaje – onda samo pišemo mailove.
Stopa otvaranja je bitna tek toliko da vidimo da naši mailovi stižu u inbox, odjave su normalne i pratimo samo da ih nema previše jer smo onda pogriješili temu ili publiku.
Korisno je pratiti i koliko pretplatnici klikaju na linkove u mailovima jer su oni direktniji pokazatelj zainteresiranosti.
Ali stvarna prodaja je ono što želimo.
- Kako frekvencija slanja newslettera može utjecati na zadržavanje interesa, a da ne preoptereti publiku?
Na našem području idealno je pisati jednom tjedno. Ako šaljemo newsletter prečesto, povećavaju se stope odjave jer smo ljudima zamorni i nemaju vremena konzumirati toliko sadržaja.
Ako se u njihovom sandučiću pojavljujemo rijetko, budimo realni i iskreni – u današnjem brzom svijetu zaboravit će na nas.
Jednom tjedno je odličan način za ostati na umu svojim pretplatnicima, no važnije od toga je da budemo dosljedni. Ako nama i našem biznisu više odgovara slati newsletter jednom u dva tjedna, na primjer, onda je to bolja opcija (barem za početak).
- Na koji način storytelling i emocionalna povezanost u newsletterima mogu povećati vrijednost brenda u očima pretplatnika?
Priče su ono što nas povezuje s publikom, a samim time i prodaje. Kada pričamo priče s kojima se naši pretplatnici poistovjete, podijelimo neke izazove ili lekcije koje smo naučili, povežemo nešto iz svakodnevnog života s našom ponudom… mi prestajemo biti samo biznis, postajemo u njihovim očima i osoba s kojom se povezuju. To je vrlo bitno za sve nas koji gradimo osobni brend i imamo male biznise. Bez povezivanja i povjerenja nema prodaje, a priče su odličan način kako doći do toga.
- Kako koristiti segmentaciju publike u newsletteru kako bi sadržaj bio što relevantniji za različite grupe pretplatnika?
Publiku možemo segmentirati na više načina, a najjednostavniji je da ih podijelimo u grupe. Ponekad naš sadržaj neće zanimati sve naše pretplatnike nego ćemo samo jednom dijelu poslati npr. informacije o našem novom programu.
Isto tako možemo pratiti tko su naši najaktivniji pretplatnici i poslati im posebnu zahvalu, ali i koji su neaktivni kako bismo ih odjavili s liste.
- Koji su najbolji načini za poticanje interakcije i angažmana publike kroz CTA (call-to-action) u newsletterima?
Pozivi na akciju u newsletteru, kao i bilo gdje drugdje, trebaju biti jasni i poticajni. I jednostavni! Možemo pozvati pretplatnike da nam odgovore na mail, postaviti im neko pitanje ili poslati anketu da glasaju.
Ovi mali koraci navikavaju naše pretplatnike, ne da samo čitaju naše mailove, već i da na njih reagiraju.