Zašto bi trebala pokrenuti newsletter do kraja 2024.
Pokretanje newslettera postaje sve popularnije među poduzetnicima, brendovima i kreatorima sadržaja. Osim što pruža direktan kanal komunikacije s publikom, newsletter je sjajan način za izgradnju lojalnosti i dugoročnog odnosa s kupcima ili čitateljima. Obzirom na sve veću važnost ovog medija, razgovarala sam s Marijom Balen, virtualnom asistenticom i stručnjakinjom za newslettere, kako bih ti donijela vrijedne savjete i uvide. Saznaj zašto je upravo 2024. godina idealna za pokretanje vlastitog newslettera i kako uspješno započeti ovaj važan korak.
1. Zašto smatraš da je sada idealno vrijeme za pokretanje newslettera, pogotovo do kraja 2024. godine?
Newsletter, kao kanal komunikacije, prilika je da izgradimo bazu svojih idealnih klijenata koja je u našem vlasništvu. S obzirom na to, newsletter ima vrlo veliku važnost u izgradnji i unapređenju biznisa.
Svaki put kad stisnemo send i pošaljemo newsletter, naša poruka neće doći samo do određenog postotka zajednice, nego do svakog njenog člana to jest pretplatnika.
Ovim putem možemo se približiti našoj zajednici, uspostaviti odnos i predstaviti ponudu.
A uz sve navedeno, sada je pravo vrijeme za pokrenuti svoj newsletter jer period nakon odmora i povratak svakodnevnim poslovnim obavezama često smatramo kao početak nove poslovne godine. Publika je angažirana i spremna za svježe ideje, a odličan je period i za uhodati se i spremno ući u iduću godinu sa svojom newsletter strategijom.
2.Koji su glavni razlozi zbog kojih bi brendovi, poduzetnici ili kreatori sadržaja trebali razmisliti o pokretanju newslettera?
Preko newslettera brendovi, poduzetnici i kreatori sadržaja povezuju se sa svojom zajednicom na prisnijoj razini, kao razgovor 1 na 1 te ulaze u njihov inbox u kojem nema distrakcija niti promjena algoritma.
S druge strane, primatelji newslettera dali su svoj pristanak postati dijelom određene newsletter zajednice što je znak da ih iskreno zanima što imamo za reći, zanimaju ih teme o kojima pišemo, a sve to vodi i do toga da ih zanimaju i naše ponude to jest usluge i proizvodi.
3. Kako newsletter konkretno pomaže u izgradnji zajednice i stvaranju lojalnosti prema brendu?
Kada te netko pusti u svoj mail sandučić to je znak da želi biti dijelom tvoje zajednice. A uz pomno biranu i kreiranu komunikaciju sa zajednicom, stvara se lojalnost prema brendu. Zbog toga je bitno na početku postaviti očekivanja i koristiti newsletter na način da se povezujemo sa zajednicom što će dovesti do rasta i prepoznatljivosti brenda. Samim time dobiva se povjerenje članova zajednice koji će preporučivati newsletter i brend drugima jer su se ovim putem povezali s njim.
4. Što je najvažnije kod početka – kako definirati pravu strategiju i ciljanu publiku za newsletter?
Na početku je najbitnije precizno definirati svoje zašto, odnosno zbog čega pokrećemo newsletter. Kada znamo odgovor na to pitanje i što nas pokreće i motivira, potrebno je odrediti kome se obraćamo, to jest tko je naš idealni klijent (idealna persona, buyer persona) – osoba za koju ćemo pisati svoje newslettere. Ovaj korak je bitan jer će odrediti teme o kojima pišemo, a kada znamo tko je osoba s druge strane koja čita naše tekstove, lakše je doći i do ideja za sadržaj.
Kod definiranja idealnog klijenta možeš zamisliti i opisati tko je on, gdje živi i koliko ima godina, no ono što je važnije od svega toga je definirati u kojoj poziciji se trenutno nalazi, koji su mu izazovi i gdje želi stići, odnosno što želi postići. Naš newsletter će biti poveznica između te dvije pozicije i idealnom klijentu će biti podrška na tom putu – kroz sadržaj, savjete, korake koje dijelimo i, naposljetku, ponude.
5. Koje alate i platforme preporučuješ onima koji tek počinju s kreiranjem newslettera?
Za početnike preporučam platformu MailerLite jer je intuitivna, ima dostupne mnoge opcije koje su bitne da korisničko putovanje novih pretplatnika bude na razini. U besplatnoj verziji moguće je izraditi forme za prijavu, landing stranice, automatizirane mailove, grupirati pretplatnike, slati newslettere i okupiti zajednicu do 1000 članova. Iznad tog broja prelazi se na plaćenu verziju.
Sve ove funkcije i opcije su više nego dovoljne da se na pravi način započene izgradnja newsletter zajednice.
6. Koje ključne metrike treba pratiti kako bi se mjerio uspjeh newslettera?
Kako bi vidjeli u kojem smjeru ide naša newsletter strategija i je li ju potrebno prilagođavati, bitno je pratiti metriku. Za mjerenje uspjeha newslettera važno je pratiti:
Stopu otvaranja newslettera koja nam daje podatak koliki postotak zajednice je otvorio naš newsletter. Time možemo dobiti informaciju jesu li pretplatnici zainteresirani za teme o kojima pišemo te rezoniraju li naslovi s njima.
- Stopu klikova unutar newslettera koja nam pokazuje u kojem postotku je zajednica zainteresirana za sadržaj. Jesmo li im uspjeli približiti temu, koliko su se prepoznali u poruci teksta i jesu li spremni na sljedeći korak.
- Ono što preporučam popratiti su svakako i odgovori naših pretplatnika. Ovaj se podatak ne može pronaći na email platformama, no uvrstila bih ga kao važnu informaciju. Govori nam o tome je li zajednica zainteresirana za temu o kojoj pišemo. Kada pročitaju naš newsletter i odgovore na njega, to je znak da im je naš sadržaj interesantan, a odgovori nam mogu biti i izvor ideja i inspiracije za buduće sadržaje.
7. Koje su najčešće pogreške koje početnici rade prilikom pokretanja newslettera i kako ih izbjeći?
Najčešće poduzetnici oduže sa samim pokretanjem newslettera jer smatraju da nije pravo vrijeme i da prvo trebaju imati završenu web stranicu i slično. A zapravo je pokretanje newslettera ulaganje u biznis i proces koji se gradi i za koji je potrebno vrijeme.
Smatraju da ne bi trebali početi sa slanjem newslettera dok je njihova zajednica tek u nastajanju i broji malo članova. U ovom slučaju bitno je znati koji je cilj zbog kojeg se pokreće newsletter i to da je strategija za svakoga ponešto drugačija. Dok će netko prvo početi okupljati nove članove i tako krenuti s izgradnjom svoje newsletter zajednice, netko drugi će odlučiti poslati svoj prvi newsletter na prvih 10 pretplatnika. Slanjem newslettera manjoj zajednici od samog početka stiče se navika pisanja i komuniciranja, newsletteri postaju sve bolji kroz vrijeme, a njihova izrada sve lakša.
8. Kako održavati dosljednost u kreiranju i slanju newslettera, osobito za one koji nemaju puno iskustva?
Kreiranje sadržaja za newsletter može u početku djelovati naporno jer smatramo da on treba biti dugačak, sadržavati detaljne savjete i informacije. Zapravo strategija to jest komunikacija putem newslettera može biti jako jednostavna, posebno na početku.
Što se tiče kreiranja sadržaja, u svom newsletteru možemo podijeliti svoj novi članak na blogu i proširiti temu nekim savjetom ili inspirativnim citatom. Na isti način možemo podijeliti svoju podcast epizodu.
Kada sadržaj stvaramo i na društvenim mrežama, i njega treba iskoristiti. Možemo ga proširiti i/ili obogatiti tako da ubacimo kratki dodatak na temu, svoje mišljenje ili priču i na taj način kreirati sadržaj za svoj newsletter.
Što se dosljednosti tiče, preporučam da svatko sebi definira koliko će često mjesečno slati newsletter. To ne mora odmah biti jednom tjedno. Svatko za sebe treba odabrati onoliko newslettera koliko zna da će moći kreirati mjesečno i to treba ubaciti u svoj raspored. Kasnije se taj broj uvijek može prilagoditi.
9. Možeš li podijeliti primjer uspješnog newslettera i što možemo naučiti iz tog primjera?
Newslettere pratim kako sa stranog tržišta tako i s našeg i mogu reći da se svaki od njih razlikuje u formi. Postoje oni koji su kraći – u nekoliko rečenica podijele vrijednost i poveznicu na dodatni sadržaj, oni koji koriste vizuale do onih dugačkih koji samo u tekstualnom obliku obrađuju određenu temu. Svaki od njih je jedinstven baš zbog svoje forme i načina prenošenja vrijednosti.
Ključ svakog uspješnog newslettera je u tome da se sadržajem obraća idealnom klijentu, da daje vrijednost i bude inspiracija i motivacija. Zato je bitno osluškivati svoju zajednicu i testirati formate te naći onaj koji odgovara nama kao kreatorima sadržaja kao i zajednici koja ga iščekuje u svom inboxu i sa zanimanjem čita.
Za dodatne savjete iz područja email marketinga Mariju mozete zapratiti ovdje